responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دانشنامه امام جواد علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 612

مناجات با خدا در طلب حاجات

کسی را که امر به دعا نمودن کرده‌ای شایسته است که تو را بخواند، و آن که را وعده‌ی اجابت داده‌ای سزاوار است که به تو امیدوار باشد، و خدایا به تو نیازی دارم که چاره‌ام از آن بستوه آمده، و طاقتم طاق شده، و از آن نیرویم به ناتوانی گرائیده، و نفسی که امر به بدی می‌کند، و دشمن مغرور کننده‌ام که بدان مبتلا هستم، برایم تزئین کرده که در آن حاجت به سوی کسی ببرم که در ناتوانی همانند من، و در بازماندن هم شکل من می‌باشد.
خدایا! و آن را با موفقیت آمیزترین صورتها برآور، و راه رستگاری را به من بنمایان، و با امید به برآوردن حاجتها سینه‌ام را گشاده نما، و کارم را در عوامل نیک آسان گردان، و موفقیت را به من بنمایان، با رساندنم به آنچه امید دارم، و با دست‌یابی به آنچه آرزومندم، و خدایا مرا موفق دار به انجام خواسته‌ام به رسیدن آرزویم، و تأیید خواهشم.
خدایا! و به کرم و بزرگواری‌ات مرا از ناامیدی و یأس و بازماندن از انجام کارها پناه ده، و به اجابت گوارا و بخشش گسترده‌ات، خدایا به درستی که تو از بخششهای گسترده پر بوده و بدان وفا کننده‌ای، و تو بر هر کار توانائی، و بر هر چیز احاطه داشته، و به بندگان آگاه و بینائی.
دعاؤه فی المناجاة بطلب الحوائج
جدیر [1] من امرته بالدعاء ان یدعوک، و من وعدته بالاجابة ان یرجوک، ولی اللهم حاجة قد عجزت عنها حیلتی، وکلت فیها طاقتی، و ضعفت عن مرامها قوتی [2] ، و سولت لی نفسی الامارة بالسوء، و عدوی الغرور الذی انا منه مبتلی، ان ارغب الیک فیها.
اللهم و انجحها بأیمن النجاح، واهدها سبیل الفلاح، واشرح بالرجاء لاسعافک صدری، و یسر فی اسباب الخیر امری، و صور الی الفوز ببلوغ ما رجوته بالوصول الی ما املته، و وفقتی اللهم فی قضاء حاجتی ببلوغ امنیتی، و تصدیق رغبتی.
و اعذنی اللهم بکرمک من الخیبة و القنوط، و الاناءة و التثبیط بهنیی‌ء اجابتک و سابغ موهبتک، اللهم انک ملی‌ء بالمنائح الجزیلة وفی بها، و انت علی کل شی‌ء قدیر، و بکل شی‌ء محیط، بعبادک خبیر بصیر.

[~hr~]پی نوشت ها:
(1) اللهم جدیر (خ ل).
(2) قدرتی (خ ل).
منبع: صحیفه امام جواد(ع)؛ جواد قیومی اصفهانی ؛ دفتر انتشارات اسلامی چاپ اول 1381.

نام کتاب : دانشنامه امام جواد علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 612
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست