نسلا بعد نسل در ماه محرم و صفر لباس نو نپوشند در اين صورت آيا
ما هم بايد نسبت باين موضوع مقيد باشيم يا نه و هم چنين پدرى نذر كرده مثلا به
فرزندش لباس سبز به پوشاند در اين صورت بر پسر لازم است كه تا آخر عمر رعايت آن را
بنمايد يا نه.
ج
- در فرض مرقوم نذر گذشتگان موجب ثبوت وظيفه و تكليفى بر فرزندان
آنها نمىشود و خودشان مختارند و هم در مسأله دوم نذر پدر موجب وجوب پوشيدن لباس
سبز بر فرزند نمىشود و او خودش مختار است.
س 935
- اگر زنى نذر كند كه اگر با فلان مرد مثلا ازدواج كند در هر پنجشنبه
روزه بگيرد و همان مرد هم نذر كرده كه اگر با همان زن ازدواج كرد در هر پنجشنبه با
او نزديكى كند آيا بعد از ازدواج تكليف چيست و آيا تقدم نذر احدهما فائده دارد يا
نه.
ج
- در فرض مسأله نذر زوج مقدم است هر چند متأخر واقع شده باشد.
س 936
- شخصى نذر كرده كه ما دام العمر نافله شب بخواند و اگر مانعى پيش
آمد مانند جنابت چنانچه باختيار خودش باشد مثلا با عيال خود همبستر شود و يا
بيدار شود و نخواند سى روز روزه بگيرد و اگر مانع باختيار خودش نباشد مثلا محتلم
شود و يا خواب بماند جز قضاء آن چيزى بر آن شخص نباشد و پس از مدتى فكر كرد كه
خواندن نافله شب مستحب و امر زناشويى هم مستحب است بنا بر اين امر زناشويى انجام
داده و نافله شب را ترك كرده و چندين مرتبه اين عمل را انجام داده و در موقع نافله
بيدار مىشده و ترك خواندن نافله مىكرده حال اگر قصدش اين باشد كه قبل از نافله
عمل زناشويى انجام بدهد و بعد از غسل نافله بخواند چه صورت دارد و اگر امر زناشويى
را قبلا انجام بدهد و براى غسل و نافله بيدار نشود چه حكم دارد.
ج
- در فرض سؤال اگر خواندن نافله شب با غسل و يا با تيمم بدل از آن
ممكن بوده و نخوانده بايد منذور را انجام بدهد و اگر ممكن نبوده كفاره ندارد و
جماع