نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 66
دوم: حضور گستردۀ مردم انقلابى و جريانات مردمى در تمام پديدههاى اجتماعى از جمله تبليغات جنگ،كار تبليغات جنگ و عمليات روانى را از يك سو براى ستاد و دست اندركاران ارگانهاى ديگر بهخصوص در حوزۀ داخلى آسان مىساخت و از سوى ديگر مشكل مىآفريد.مشكل اساسى،عدم هماهنگى تبليغات مردمى بود كه خود را در آغاز تشكيل ستاد تبليغات جنگ بيشتر نشان مىداد،اما به مرور زمان و با تشكيل كميتۀ تاكتيكى عمليات روانى به حداقل رسيد و امر تبليغات در همۀ جبههها سمت و سوى واحدى پيدا نمود.در پشت جبهه نيز وظيفۀ ستاد و ارگانهاى تبليغاتى ديگر از جمله سازمان تبليغات اسلامى،دادن موضوع و سمت و سو دادن به فعاليّتهاى تبليغاتى مردمى و خودجوش بود كه تا حدودى در اين كار موفق شدند.
دو-حوزۀ سرزمين دشمن: وظايف تبليغات در سرزمين دشمن،از بين بردن انسجام داخلى در ميان غير نظاميان و ايجاد تمايل در آنان نسبت به خود، و از بين بردن وحدت برقرار شده در ميان نظاميان و ايجاد اختلال در سازمان موجود بود.ستاد تبليغات جنگ در اين جهت،با تشكيل كميتۀ عمليات روانى برونمرزى و نيز با همكارى صدا و سيما و مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق و سپاه بدر كه از نيروهاى انقلابى و اسلامى عراق و پناهندگان نظامى و غير نظامى عراقى تشكيل شده بود و نيز با همكارى نيروهاى معارض كُرد در شمال عراق و...طرحهايى را به اجرا درآورد.
سه-حوزۀ بينالملل: ستاد تبليغات جنگ در اين حوزه،ضمن شناسايى تبليغات و اصول تبليغاتى و ترفندهاى رسانههاى استكبارى،با همكارى وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه و كميتۀ عمليات روانى نخست وزيرى وقت طرحهايى را براى مقابله و نيز اثبات حقانيّت ملت مظلوم ايران ارائه و اجرا كرد.
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 66