responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 65

اين حوزه‌ها دشمن نيز برنامه‌هاى عمليات روانى خود را به كار مى‌گرفت.از فعاليت‌هاى ستاد تبليغات جنگ و ديگر ارگان‌هاى تبليغاتى كشور، خنثى‌سازى عمليات روانى دشمن در اين حوزه‌ها بود.اينك فعّاليّت ستاد تبليغات جنگ را در اين سه حوزه مرور مى‌كنيم:

يك-حوزۀ داخل كشور: تبليغات در داخل كشور داراى اهداف معين و برنامه‌ريزى و خطمشى‌هاى مشخصى گرديد.پيش از آن،همان‌طور كه پيش‌تر اشاره شد،نظم و انضباط دقيق و منطقى بر تبليغات داخلى حكمفرما نبود.

يكى از كارهاى ستاد تبليغات جنگ،هماهنگ كردن و جهت دادن به فعاليت تبليغاتى و نيز برنامه‌ريزى حساب‌شده براى تبليغات در داخل كشور بود.در اين جهت،ستاد تبليغات جنگ خود را با دو مسألۀ اساسى روبه رو مى‌ديد:

اول: كشور ما داراى دو نيروى نظامى بود؛نيروى كلاسيك ارتش و نيروى غير كلاسيك سپاه كه به تدريج در طول جنگ شكل كلاسيك به خود گرفت.

مشكلاتى كه پس از پيروزى انقلاب اسلامى در ساختار ادارى و جايگاه ارتش در جامعه به وجود آمد و عدم هماهنگى كامل نيروهاى كلاسيك و غير كلاسيك باعث شد تا كسانى كه اصولاً مى‌بايست به هدايت تبليغات جنگ بپردازند،توان و مقبوليّت لازم را براى انجام اين عمل نداشته باشند.در اين جهت،كار دشوار ستاد تبليغات جنگ،تمركز بين توان موجود در اين دو نيرو،هماهنگ كردن آن‌ها با تبليغات ساير ارگان‌ها و تمركز در برنامه‌ريزى، هدايت،كنترل و ارزيابى تبليغات جنگ بود.اين كه ستاد تبليغات جنگ تا چه اندازه در اين امر موفق بوده است،نياز به يك ارزيابى و كنكاش در مدارك و تحولات اواخر جنگ دارد كه از عهده و حوصلۀ اين بحث خارج است،اما آنچه مى‌توان گفت اين است كه نتايج اين هماهنگى نسبى در امر تبليغات جنگ و عمليات روانى در اواخر جنگ تا اندازه‌اى مشهود بود.

نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 65
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست