responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 67

فصل چهارم:تبليغات دشمن

براى شناخت تبليغات خودى و ميزان تأثير آن به عنوان يكى از عوامل معنوى و فرهنگى دفاع مقدس،بايد رويكردى موشكافانه به تبليغات جنگ دشمنان در اين دوران داشت.به سخن ديگر،آگاهى از حجم تبليغات دشمنان در جنگ هشت‌ساله ما را به تأثير تبليغات خودى در خنثى‌سازى اين تبليغات رهنمون مى‌شود.بدين منظور،ابتدا نگاهى گذرا به تبليغات استكبار جهانى پس از پيروزى انقلاب به‌ويژه دوران دفاع مقدس مى‌افكنيم و آنگاه تبليغات رژيم بعث عراق را در دوران دفاع مقدس با تفصيل بيش‌ترى بيان مى‌كنيم.

1.تبليغات استكبار جهانى

پيروزى انقلاب اسلامى بزرگترين ضربه را به حيثيت و منافع مستكبران به‌ويژه آمريكا در منطقه وارد ساخت.استكبار با تمام توان تلاش كرد تا اين انقلاب به پيروزى نرسد،اما ناكام ماند.نخستين جبهه‌اى را كه استكبار پس از پيروزى انقلاب عليه آن گشود،تبليغات بود كه با بهره‌گيرى از قدرت برتر تكنولوژى و به كارگيرى انواع ترفندها و شيوه‌هاى تبليغاتى انجام مى‌شد.

هجوم تبليغاتى استكبار را مى‌توان به دوره‌هاى پيش از شروع جنگ تحميلى،

نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 67
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست