نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 128
شگردها و روشهاى عمليات روانى دشمن و حاميان استكبارىاش به طور گسترده و علمى در قالب دهها مقاله و تحليل علمى از فعاليّتهاى تبليغى مطبوعات در دوران دفاع مقدس است.
كتاب معمولاً به انتشار مسائلى كه اهميت خاصى پيدا كرده و ضرورت ارزيابى آن تشخيص داده شده است،مىپردازد.در طول دفاع مقدس بهويژه نيمۀ دوم جنگ كه ستاد تبليغات جبهه و جنگ شروع به فعاليت نمود،يكى از ابزارهاى كارآمد تبليغات جنگ،چاپ و نشر كتابهايى در زمينههاى مختلف جنگ بود كه به وسيلۀ اين ستاد و يا با تشويق و ترغيب آن انجام مىشد.چاپ و نشر خاطرات رزمندگان،زندگىنامۀ شهيدان،انتشار رمان و داستانهاى كوتاه پيرامون حماسهسازىهاى دلاوران اسلام،انتشار كتابهايى در بارۀ اثبات متجاوز بودن دشمن و حقانيّت جمهورى اسلامى و نيز اثبات حملات شيميايى عراق به شهرهاى مرزى و نيز رزمندگان خطوط مقدم جبهه و...به زبانهاى فارسى و انگليسى و عربى و زبانهاى ديگر به وسيلۀ ستاد تبليغات جنگ،سازمان عقيدتى سياسى ارتش،نمايندگى ولى فقيه در سپاه پاسداران، وزارت ارشاد اسلامى،سازمان تبليغات اسلامى،وزارت امور خارجه و ارگانهاى تبليغى و اجرايى ديگر،همگى،در جهت عمليات روانى و يا ضد عمليات روانى عليه دشمن صورت مىگرفت.
2-2-2.اسلايد
اسلايد يا فيلم ثابت اغلب در محافل و مجامع كوچك مثل نمايشگاهها مورد استفاده قرار مىگيرد و به لحاظ حوزۀ انتشار آن،در مقايسه با ساير وسائل بصرى داراى محدوديت بيشترى است.اين ابزار در طول دفاع مقدس بيشتر در نمايشگاهها و مساجد و محافل محدود به ويژه در خانههاى فرهنگ جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور مورد استفاده قرار مىگرفت و نقشى
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 128