نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 127
انتشار مىيابند-مانند روزنامه-و مطبوعات غير دورهاى كه چنين انضباط و تسلسلى در انتشار آنها وجود ندارد-مانند كتاب-تقسيم مىشود.مطبوعات دورهاى خود به نشرياتى كه هر روز،صبح يا عصر انتشار مىيابند و از لحاظ خبرى داراى بيشترين اهميت مىباشند،و نشرياتى كه به صورت هفتگى، ماهانه،سالانه و...منتشر مىشوند،تقسيم مىگردد.
مطبوعات دورهاى بهويژه روزنامهها به عنوان يك وسيلۀ كارا و نيرومند ارتباط جمعى مىتوانند بسيارى از طبقات مختلف اجتماعى را به سرعت به يكديگر نزديك ساخته و آنها را در برابر وقايع تازه به اعمال عكسالعملهاى خاص وادار نمايند و بدين ترتيب،تأثير عميقى در عرصۀ اجتماع و سياست بگذارند.ميزان اعتماد به اخبار و اطلاعاتى كه از طريق مطبوعات منتشر مىشود و نيز پايدارى اين اخبار در اذهان،در مقايسه با پيامهاى راديو و تلويزيون نسبتاً زياد است.در طول هشت سال دفاع مقدس،مطبوعات دورهاى به ويژه روزنامهها يكى از ابزارهاى مهم و تأثيرگذار در عمليات روانى و تبليغات جنگ و نيز ضد عمليات روانى بودهاند.
افشا و تحليل اخبار عمليات روانى دشمن در داخل كشور،انعكاس اخبار عملياتها و حماسهسازىها و پيروزىهاى رزمندگان اسلام در مواجهه با دشمن براى ارتقاى روحيۀ مردم و رزمندگان خطوط مقدم جبهه به وسيلۀ كسب خبر از قرارگاههاى تاكتيكى و عملياتى و اعزام خبرنگاران و عكاسان به خطوط مقدم،انعكاس مصوّر جنايات نيروهاى عراقى در طول جنگ در شهرهاى اشغالى و افشاى جنايات دشمن در بمبارانهاى شيميايى بهويژه از طريق روزنامههاى برونمرزى و اثبات مظلوميت كشور و رزمندگان ايرانى در كشورهاى اروپايى و آمريكايى و عربى،انعكاس حماسهسازىها و ايثارگرىها و شهادتطلبى رزمندگان از طريق مصاحبه با آنان و سرانجام،افشا و تحليل
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 127