responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : سيره آفتاب نویسنده : خميني، سید روح الله    جلد : 1  صفحه : 70

است كه يك لباس شما را مى‌خواهد كه با آن نماز خوانده‌ايد. عبا يا هر چه باشد.

همين كه حرفم را زدم، ديدم امام با تبسم و نهايت خوشرويى فرمودند:

اشكالى ندارد. بعد صدا كردند و گفتند: آن عبا را بياوريد. من واقعاً تعجب كردم كه اين شخصيت، با اين عظمت در برابر درخواست يكى از مردم معمولى روستاهاى اطراف اصفهان، با نهايت خوشرويى بلافاصله آن عبا را دادند.[1]

عنايت ويژه نسبت به حضرت آيت اللّه خامنه‌اى‌

حضرت امام بر اساس تقيد به نظم و انضباط در كارها، هميشه بعد از خلاصه اخبار، ساعت 8 صبح را براى انجام كارهاى دفتر و مهر كردن قبوض مقرر كرده بودند و تقريباً هيچ گاه تغييرى در اين برنامه نمى‌دادند.

حتّى در روزهايى كه احياناً به دليل كسالت يا سردى شديد هوا و يخبندان به اطاق كارشان نمى‌آمدند ما مجاز بوديم در اتاق زندگى‌شان مشرف شويم تا به هر صورتى كه بود كارهاى دفتر و مراجعين مربوطه تأخير و تعطيل نشود و براى اين‌كه نظم و وقت به هم نخورد اگر هم مسأله خاصى را پيش بينى مى‌كردند كه مانع از حضور به موقع‌شان باشد از روز قبل خبر مى‌دادند.

بعد از اتمام اين بخش از كارها برنامه عقد و سپس دستبوسى انجام مى‌گرفت و بعد از آن، اگر ملاقات خصوصى براى مسؤولين و شخصيت‌هاى مختلف پيش بينى شده بود انجام مى‌شد. با اين همه چند برنامه استثنايى نيز اتّفاق افتاد كه حضرت امام دستور دادند كل برنامه‌ها تأخير شود.

يكى از آن‌ها مربوط به حضرت آيت اللّه خامنه‌اى بود كه وقتى حضرت امام مطلع شدند ايشان اول وقت يعنى در ساعت 8 براى ملاقات در دفتر حضور يافته‌اند، دستور دادند شما كارهايتان را بگذاريد براى بعد و بدين ترتيب، بر خلاف معمول، اول ملاقات حضرت آيت اللّه خامنه‌اى انجام شد و بعد از آن ما مشغول كارمان شديم.


[1] - آيت‌اللّه يزدى: پا به پاى آفتاب، ج 4، ص 328

نام کتاب : سيره آفتاب نویسنده : خميني، سید روح الله    جلد : 1  صفحه : 70
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست