نام کتاب : درسهايى از فقه سياسى اسلام: اسرار، مناسك، ادله حج نویسنده : صادقى تهرانى، محمد جلد : 1 صفحه : 167
«رَفَثَ»
در اخبار تنها به نزديكى با زن تفسير شده، ولى اين تفسير معنى نيست، بلكه تفسير به
فردى معمولى از «رَفَثَ» است
كه نوعاً مورد ابتلاء مىباشد، و چنانچه همبسترى با زنت كه پيشتر حلال بوده
اكنون كثافت كارى و شهوترانى ممنوع و حرام است، تكليف همبسترى با ساير زنان يا با
مردان و حيوان به خوبى روشن است، و اينجاست كه مىفهميم «رَفَثَ»
در درجه اوّل نزديكى با مردان است و سپس با زنان و بعد با حيوان و در آخر كار با
زنت، كه اين آخرى تنها از نظر عرفى «رَفَثَ»:
ركيك بوده و اكنون شرعاً هم حرام است، و آن سه ديگر از هر دو نظر عرفى و شرعى حرام
بوده و اكنون حرامتر است.
پس اگر در نزدكيى با زنت يك شتر كفاره است، و همچنين در نزديكى زن با
مردش، در موارد ديگر كه اضافه بر رفث فسوق هم هست، حداقل همان يك شتر كفاره خواهد
بود.
10- بدن مالى از روى شهوت:
و اين كه خود نيز مقدمهاى است از مقدمات نزديكى، كفارهاش يك گوسفند
است، ولى اگر بدون نظر شهوانى باشد حرام نيست و كفاره هم ندارد.
و اين بدن مالى در انحصار انسان يا حيوان نيست كه اگر در حال احرام
عكس زن زيبا و يا هر زيبائى را لمس كنى و لذت جنسى ببرى حرام است و كفاره دارد:
عكس و مجسمه و هر چيزى كه قابل بدن مالى باشد در حريم احرام از محرمات كفارهدار
مىباشند، و اينكه تنها زن در احاديث آمده از لحاظ اين است كه غيرزن چندان مورد
ابتلا نيست «والعاقل تكفيه الاشاره»!
11- بوسيدن از روى شهوت:
در اخبار تنها بوسيدن زن به طور مطلق عنوان شده، و طبعاً بوسيدن جنس
لطيف خالى از شهوت نيست، مگر آنكه آنقدر پير و از حال رفته باشد كه فقط
نام کتاب : درسهايى از فقه سياسى اسلام: اسرار، مناسك، ادله حج نویسنده : صادقى تهرانى، محمد جلد : 1 صفحه : 167