responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : درسهايى از فقه سياسى اسلام: اسرار، مناسك، ادله حج نویسنده : صادقى تهرانى، محمد    جلد : 1  صفحه : 167

«رَفَثَ‌» در اخبار تنها به نزديكى با زن تفسير شده، ولى اين تفسير معنى نيست، بلكه تفسير به فردى معمولى از «رَفَثَ‌» است كه نوعاً مورد ابتلاء مى‌باشد، و چنانچه هم‌بسترى با زنت كه پيش‌تر حلال بوده اكنون كثافت كارى و شهوترانى ممنوع و حرام است، تكليف همبسترى با ساير زنان يا با مردان و حيوان به خوبى روشن است، و اينجاست كه مى‌فهميم «رَفَثَ‌» در درجه اوّل نزديكى با مردان است و سپس با زنان و بعد با حيوان و در آخر كار با زنت، كه اين آخرى تنها از نظر عرفى «رَفَثَ‌»: ركيك بوده و اكنون شرعاً هم حرام است، و آن سه ديگر از هر دو نظر عرفى و شرعى حرام بوده و اكنون حرام‌تر است.

پس اگر در نزدكيى با زنت يك شتر كفاره است، و همچنين در نزديكى زن با مردش، در موارد ديگر كه اضافه بر رفث فسوق هم هست، حداقل همان يك شتر كفاره خواهد بود.

10- بدن مالى از روى شهوت:

و اين كه خود نيز مقدمه‌اى است از مقدمات نزديكى، كفاره‌اش يك گوسفند است، ولى اگر بدون نظر شهوانى باشد حرام نيست و كفاره هم ندارد.

و اين بدن مالى در انحصار انسان يا حيوان نيست كه اگر در حال احرام عكس زن زيبا و يا هر زيبائى را لمس كنى و لذت جنسى ببرى حرام است و كفاره دارد: عكس و مجسمه و هر چيزى كه قابل بدن مالى باشد در حريم احرام از محرمات كفاره‌دار مى‌باشند، و اينكه تنها زن در احاديث آمده از لحاظ اين است كه غيرزن چندان مورد ابتلا نيست «والعاقل تكفيه الاشاره»!

11- بوسيدن از روى شهوت:

در اخبار تنها بوسيدن زن به طور مطلق عنوان شده، و طبعاً بوسيدن جنس لطيف خالى از شهوت نيست، مگر آنكه آنقدر پير و از حال رفته باشد كه فقط

نام کتاب : درسهايى از فقه سياسى اسلام: اسرار، مناسك، ادله حج نویسنده : صادقى تهرانى، محمد    جلد : 1  صفحه : 167
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست