نام کتاب : چه كسى گهواره را تكان خواهدداد نویسنده : جمعى از نويسندگان جلد : 1 صفحه : 127
سنين بسيار بيش از 5 يا 6 سالگى آمادگى حضور
در يك مؤسسه [مدرسه] را دارند. ممكن است از لحاظ تعيين آماده بودن يا نبودن بچه
براى مدرسه،IML به همان اندازه ضريب هوشى (IQ) و ساير پرسشنامههاى به
كار گرفته شده در مشاورههاى مدرسه يا بيش از آن اهميت داشته باشد.
اغلب وقتى بچهاى هيچ نقص جسمانى در حواس خود نداشته باشد، متخصصان
آموزش فرض را بر اين مىگذارند كه حواس او آماده انجام كارهاى معمول مدرسه است. با
اينحال مورِنسى[1] و وِپمَن[2] دريافتند وقتى بچه وارد مدرسه
مىشود و از لحاظ ادراكى آمادگى آن را ندارد (از لحاظ بينايى، شنوايى و ارتباط
ميان حواسى ...) در كسب موفقيت با مشكل مواجه مىشود و احتمالًا هم نمىتواند پس
از رشد كامل توانايى پردازش ادراكى خود عقبافتادگى خود را جبران كند.[3]
جِنسن[4]، مَك
كارتى[5]، كول
بِرگ[6]، اولسون[7]، برِنرِ[8]
و استات[9] از جمله
محققينى هستند كه معتقدند آمادگى براى مدرسه، علاوه بر آمادگى حواس، تجربه را نيز
شامل مىشود و اينكه بچهها ممكن است در رسيدن