responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چه كسى گهواره را تكان خواهدداد نویسنده : جمعى از نويسندگان    جلد : 1  صفحه : 126

نقصى در مغز»، در واقع امرى نادر بوده و آن‌چه شايع است تشخيص‌هاى اشتباه است.

فرايند تفكر در بچه‌ها

آمريكايى‌هايى كه مى‌خواهند بچه‌هايى فكور داشته باشند، بايد به فرآيند تفكر در بچه‌ها اهميت دهند. پياژه خاطر نشان كرده: انسان تصميماتى كه شامل تركيبى از چند ايده هستند را پيش از «11 تا 12 سالگى نمى‌تواند به خوبى بگيرد.» هانس فرث‌[1] مى‌افزايد: «چه بچه به مدرسه برود چه نرود، مفاهيم كلى مربوط به هوش، به‌طور طبيعى رشد مى‌كنند.»[2]

سطوح مختلف رشد و تكامل كودك- رشد حواس، شناخت، مغز، اجتماعى شدن و ...- تقريباً بين سنين 8 تا 12 سالگى، گرد هم آمده يا با هم تركيب مى‌شوند. ما اين راIML يا «سطح رشد يافتگى تركيبى»[3] مى‌ناميم- يعنى زمان تقريبى كه هر بچه آمادگى لازم براى آموزش رسمى و ساختارمند را پيدا كرده است.

ممكن است يك بچه- حتى در دوقلوها- در زمينه بينايى رشد سريعترى داشته باشد و خواهر يا برادرش در تشخيص شنيدارى. اما اغلب بچه‌ها در سن 10 تا 12 سالگى در جوانب مختلف رشد به ثبات مى‌رسند و در اين‌


[1] -Hans Furth .

[2]

. Hans G. Furth, Piaget for Teachers) Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice- Hall, 0791(.

[3] -Integrated maturity level .

نام کتاب : چه كسى گهواره را تكان خواهدداد نویسنده : جمعى از نويسندگان    جلد : 1  صفحه : 126
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست