ما
بنىاسرائيل را كتاب آسمانى و حكومت و نبوّت بخشيديم و از نعمتهاى پاكيزه به آنها
روزى داديم و آنان را بر جهانيان [- مردم عصر خويش] برترى بخشيديم؛\* و دلايل
روشنى از امر (نبوّت و شريعت) در اختيارشان قرار داديم؛ آنها اختلاف نكردند مگر
بعد از علم و آگاهى؛ و اين اختلاف به خاطر ستم و برترىجويى آنان بود؛ امّا
پروردگارت روز قيامت در ميان آنها در آنچه پيوسته اختلاف داشتند داورى مىكند.\*
سپس تو را بر آيينى از فرمان قرار داديم، پس از آن پيروى كن، و از هواى نفس جاهلان
پيروى مكن.
فيروزآبادى
در القاموس در شرح معناى «شَرِيعَة»- كه در آيه پيشين آمده- ميگويد:
«الشريعة:
ما شَرَع الله تعالى لعباده و الظاهر المستقيم من المذاهب»[2].
شريعت
يعنى قانونى كه خداوند براى بندگانش مقرر فرموده و مذهب ظاهر و مستقيم و راست.