قانون مذكور مىباشد، زيرا معنى ندارد كه معلول از علت خود تخلف كند.
دو
قيمت، واقعيت ندارد و اساس قيمت رغبت است نه كار تنها
اساسا
تقسيم كردن قيمت بدو قسمت و قرار دادن عامل مخصوص براى هر كدام فكر باطل و بيهوده
است، قيمت در تمام اشياء با ارزش يك سبب و يك عامل دارد كه نه كار است و نه ماده
بلكه عامل مذكور انسانى ميباشد كه عبارت از ميل و رغبت باشد هر چيز باندازه
مرغوبيت خود در ميان مردم و جلب ميل آنان باو قيمت پيدا مىكند و البته روشن است
كه ميل و رغبت مردم ناشى از منافع مطلوبه و خواص اشياء مىباشد و منافع و خواص
مذكور گاهى نتيجه كار و عمل انسانى است و گاهى مربوط بخصوصيت مواد خام است و گاهى
معلول ماده و كار هر دو و در پارهاى از اوقات رغبت و ميل معلول علل ديگرى است كه
بمواد خام و عمل ارتباطى ندارد مثل شهرت كارگر و يا كارخانه و يا تصادف شدن بامور
روز يا