responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 123

در فصل چهارم نيز ضمن يك نتيجه‌گيرى كلّى از بحث‌ها و ارائه پيشنهادهاى عملى تحقيق، مرورى بر خلاصه بحث‌هاى مطرح شده دارد.

146. بررسى ويژگى‌هاى اخلاقى مديران و كارگزاران كارآمد درحكومت اسلامى از ديدگاه «نهج البلاغه»

، على اكبر نادرى، كارشناسى ارشد مديريت آموزشى، مركز آموزش مديريت دولتى استان قم، استاد راهنما: دكتر سيّد محمّد مقيمى، 1381، 113 ص.

معيارهاى شايستگى مديريت در نهج البلاغه كدام‌اند؟ مديران از ديدگاه نهج البلاغه در چه دسته‌بندى‌هاى اخلاقى‌اى جاى مى‌گيرند؟ شيوه‌هاى رفتار مديريتى از ديدگاه امام على عليه السلام كدام‌اند؟ زمينه‌هاى بروز ناهنجارى‌هاى اخلاقى مديران از ديدگاه امام على عليه السلام چيست؟ روش‌هاى بهبود اخلاق چيست؟ ويژگى‌هاى اخلاقى مديران در جامعه ايران تا چه اندازه با اين ويژگى‌ها مطابقت دارد؟ پاسخ اين پرسش‌ها، در اين پايان‌نامه مورد بررسى قرار گرفته است.

نگارنده، در پژوهش خود بدون بخش‌بندى و فصل، به عنوان مقدمه، سير تحول مديريت در طول تاريخ زندگى اجتماعى بشر، سپس با بيان تعريف مسئله يا موضوع بحث، اهمّيّت و ضرورت و اهداف و سؤالات تحقيق و روش كار تحقيقى خود را توضيح مى‌دهد.

يادكرد از مؤلف نهج البلاغه، چرايى و چگونگى تأليف نهج البلاغه، انگيزه تأليف نهج البلاغه، چگونگى تبويب و كميت نهج البلاغه، وجه نام‌گذارى و روش‌هاى مرور و مطالعه نهج البلاغه از ديگر بحث‌هايى است كه نگارنده، در مقدمه ايراد كرده است.

بررسى نظام آموزش در دوران باستان، از قرون وسطى تا اواخر قرن نوزدهم، و نظام آموزش ايران در دوران پيش از اسلام و همچنين دوران اسلامى تا انقلاب مشروطه و سرانجام، نظام نوين مديريت و تاريخچه تحول آن در ايران، از جمله بحث‌هايى است كه به عنوان پيش‌گفتار مطرح كرده است.

وى، قسمت ديگر پژوهش را به بررسى ويژگى‌هاى مديران در اين دوره، بررسى مكتب روابط انسانى و تأثير آن بر مديريت آموزشى، نقد نظريه‌هاى اقتضايى و تأثير آن بر مديريت آموزشى، شناخت و معرفى مدير موفق و مؤثر، تحليل وظايف مديريت آموزشى و مهارت‌هاى ويژه آن، تحليل مبانى نظرى وتاريخى مديريت مشاركتى و مزاياى آن، معرفى الگوى مناسب از مدير كارآمد در نظام اسلامى، ويژگى‌هاى خاص مديران آموزشى و ابعاد برنامه تربيتى آنان اختصاص داده است.

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 123
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست