responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 124

147. بررسى ويژگى‌هاى مديران فرهنگى از ديدگاه امام على عليه السلام‌

، غلامعلى فلاح، كارشناسى ارشد برنامه‌ريزى آموزشى، دانشگاه علّامه طباطبايى، استاد راهنما: دكتر فرامرز سهرابى، استاد مشاور: دكتر مرتضى امين‌فرد، 1381، 174 ص.

اين رساله، پرسش‌هايى مطرح مى‌كند: معيارهاى كلّى براى انتخاب مديران فرهنگى، از ديدگاه امام على عليه السلام كدام‌اند؟ آيا در مكتب امام عليه السلام مبانى، اصول و مفاهيم قابل قبولى براى اثبات نظريه‌اى مستقل، در باب مديريت فرهنگى وجود دارد؟ آيا بين نظرات آن حضرت در اين مورد و نظرات جديد علمى، همخوانى وجود دارد؟

در فصل اوّل تحقيق، پس از ارائه مقدمه‌اى در مورد مديريت از ديدگاه اسلام و نظريات مديريتى امام على عليه السلام، به بيان مسئله، اهمّيّت و ضرورت تحقيق، هدف تحقيق و سؤال‌هاى تحقيق پرداخته است.

در فصل دوم، ابتدا زندگى‌نامه حضرت على عليه السلام را به طور مختصر بيان نموده، و سپس ديدگاه برخى از دوستان و دشمنان آن حضرت و غير مسلمانان را در مورد ايشان بيان كرده است.

در فصل سوم، روش تحقيق و شيوه گردآورى اطلاعات را بررسى كرده است.

در فصل چهارم، به عنوان يافته‌هاى تحقيق و تجزيه و تحليل آنها، ديدگاه‌هاى حضرت على عليه السلام را در مورد چند موضوع، به بحث گذاشته است: معيارهاى كلّى انتخاب مديران فرهنگى، اصول مديريت فرهنگى، ويژگى‌هاى شخصيتى و اجتماعى مديران فرهنگى.

148. برزخ از ديدگاه قرآن و روايات‌

، رضوان احمد زاده، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشگاه آزاد اسلامى كرج، استاد راهنما: دكتر ابوالقاسم امامى، استاد مشاور: دكتر يد اللَّه نصيريان، 1375، 175 ص.

هنگامى كه انسان چشم از اين دنيا فرو مى‌بندد و طومار زندگى چندين ساله‌اش در اين جهان، با مرگ در هم نورديده مى‌شود، چه سرنوشتى در انتظار اوست؟ آيا يكباره راهىِ ديار فنا و نيستى مى‌گردد، يا روز ديگرى در كار است و آدمى با مرگ نيست و نابود نمى‌شود؟ در آن جا چه سرنوشتى دارد؟

نگارنده، جواب اين سؤالات را از بيان قرآن و معصومان عليهم السلام، در اين تحقيق بيان كرده است.

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 124
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست