responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 84

و تعقيب متجاوز، چند ده كيلومتر وارد خاك عراق شده‌ايم، امپرياليسم جهانى ما را متجاوز مى‌خوانَد. اين منطق پوسيده دنياى استكبار است.

جنگ ما با صدام و حزب بعث، نه تنها به نفع ما، بلكه به نفع همه مستضعفين جهان است. اگر صدام و نظام صدام از بين برود، عراق هيچ آسيبى نمى‌بيند؛ اما كمر آمريكا مى‌شكند. (تكبير نمازگزاران)

در عمليات اخير، حدود 2500 نفر از نيروهاى صدام اسير شده‌اند. او صدها تانك و وسايل ديگر را از دست داده است. تعداد فراوانى از افرادش كشته شده‌اند. حدود پانصد كيلومتر زمين از دست داده؛ اما هنوز مى‌گويد:

ايرانى‌ها به خطوط نيروهاى عراقى حمله كردند و درسى به آنها داديم كه تا دنيا دنيا است، فراموش نكنند.

آرى! من اميدوارم صدام همان روزى هم كه به جهنم واصل مى‌شود، بگويد:

ايران! ديدى كه چگونه تو را شكست دادم.

(تكبير نمازگزاران)

طبق فرمان حضرت امام، هر جوان يا پيرمردى كه مى‌تواند سلاح به دست گيرد و در جبهه شركت كند، هر كسى كه مى‌تواند جاى يك شهيد را بگيرد و هر كسى كه مى‌تواند سلاحِ يك معلول را به دست گيرد، بايد در صورت اعلام نياز مسئولان به نيرو براى جبهه‌ها، با سرعتْ خود را به مراكز اعزام نيرو به جبهه معرفى كند و جز به مقدار ضرورت، تأخير ننمايد. وعده يارى پروردگار نزديك است. (تكبير نمازگزاران)

با كمال تأسّف، برخى از همسايگان ما اقدامات نسنجيده و نادرستى انجام مى‌دهند.

پس از حمله عراق به ايران، كويت نيز به آزار و اذيت جوانان مؤمن كشور خود پرداخته است. براى دولت كويت بسيار شرم‌آور و زشت است كه تعدادى جوان مؤمن را به جرم عزادارى يا «مرگ بر آمريكا» گفتن، دستگير و شكنجه كند.

آيا عزادارى كردن جرم است؟ آيا «مرگ بر آمريكا» گفتن جرم است؟

آيا بزرگان و پيشوايان اسلام، سرانِ كفر و ظلمِ زمان خود را لعن نمى‌كردند؟ آيا حسين بن على عليهما السلام يزيد را لعن نمى‌كرد؟ آيا اگر دستتان به حسين بن على عليهما السلام مى‌رسيد، او را هم دستگير و شكنجه مى‌كرديد؟!

پس چرا اين جوانان را دستگير و شكنجه كرديد؟ اگر ما دستگيرى و شكنجه اين افراد توسط دولت كويت را محكوم كنيم، حتماً جهان استكبار مى‌گويد: اين نمونه‌اى از تجاوزگرىِ دولت ايران است كه در امور داخلى كشورهاى ديگر، دخالت مى‌كند و مى‌خواهد با كويت، چنين و چنان كند اما انقلاب اسلامى ايران، با بزرگوارى و اخلاق اسلامى با اين گونه مسائل برخورد مى‌كند.

ما به دولت كويت تذكر مى‌دهيم كه از شكنجه دادن چند جوان متدين و فداكار، به جرم عزادارى براى امام حسين عليه السلام و شعار ضدّ امپرياليستى دادن، دست بردارند.

اين كار دولت كويت، با هيچ منطق انسانى سازگار نيست. (تكبير نمازگزاران)

ما بارها گفته‌ايم و باز تكرار مى‌كنيم كه:

ما براى همسايگانمان كه الحمد للّه ملّت‌هاى آنها مسلمان‌اند، همسايه بدى نيستيم.

وجود يك ايران اسلامىِ مقتدر در منطقه، به نفع همه كشورهاى منطقه است. ايران از كسى بهانه‌جويى نمى‌كند و با كسى بر خلاف عدل اسلامى، رفتار نمى‌كند. آنها كه قصد درگير شدن با دولت ايران را دارند، در ابتدا خوب بينديشند و ببينند چه كسى از كارهاى آنها سود مى‌بَرَد؟

ما معتقديم كه اگر آنها به خود آيند و هشيارانه بينديشند، خواهند ديد كه درگير شدن با ايران، نه به نفع ملت ايران و نه به نفع ملّت‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 84
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست