responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 818

پيشينِ ملت ايران، نقطه‌هاى سياه و ننگين همانند قرارداد تركمنچاى، قرارداد ننگين وثوق الدوله، تأسيس شركت نفت ايران و انگليس و مواردى مشابهِ آنها وجود دارد؛ اما آيا گمان مى‌كنند كه انقلاب اسلامى هم مانند ساير انقلاب‌ها است كه مى‌خواهند دامنش را آلوده كنند؟

خداوند شاهد است كه روحانيون همچنان كه حضرت امام هم به صراحت اعلام فرمودند، ابتدا قصد داشتند كه پس از پيروزى و استقرار انقلاب، به قم بروند و در مدرسه فيضيه به درس و بحثِ علمىِ خود مشغول شوند. روحانيون در فكر مقام و منصب نبودند. اين، سياستِ اعلام شده حضرت امام رحمه الله بود. اما چرا حضرت امام رحمه الله، اين نظر خود را تغيير دادند؟ ايشان فرمودند كه مى‌ترسم تاريخ مشروطيت تكرار شود.

روحانيون با آبروى اسلام و قرآن، مردم را به ميدان بياورند و دشمنان اسلام را بيرون كنند.

سپس خودْ ميدان را به ديگران بسپارند و از ميدان به در بروند. آنگاه ديگران همان بلايى را كه بر سرِ انقلاب مشروطيت در آوردند كه نتيجه آنْ حكومتِ استبداد پهلوى بود كه از حكومت قاجار بسيار بدتر بود، بر سرِ انقلاب اسلامى ايران نيز بياورند.

روحانيون اجازه نمى‌دهند كه آرمان‌هاى انقلاب به فراموشى سپرده شود و اين كشور دوباره به آمريكا تحويل داده شود.

آنها كه نغمه تسليم شدن در برابر آمريكا را سر مى‌دهند، اگر خيلى دلسوز هستند، بروند مشاور عرفات بشوند. او معامله‌اى با آمريكا كرده كه انجام چنين معامله‌اى در ايران غير ممكن است. آنها بروند در كنار عرفات، مشاور او باشند و او را مورد تأييد و حمايت قرار دهند.

دومين موضوعى كه مى‌خواهم در باره آن برايتان صحبت كنم، حادثه تلخ و ناگوارى است كه همه ما را به شدت متأثر كرده است.

تا آنجا كه شايد حتى شب‌ها از اين كار ننگينى كه عرفات كرده، خوابِ پريشان ببينيم.

عرفات، قراردادى با اسرائيل امضا كرده كه طبق آن، نود و هشت درصد از سرزمين اسلامى را فروخته و دو درصد از آن را نگه داشته است. عرفات مى‌خواهد دولت خودمختار تشكيل دهد. دولتى كه حق ندارد اسكناس چاپ كند. دولتى كه حق ندارد گذرنامه بدهد. دولتى كه حق ندارد ملتِ آواره خود را بپذيرد. اين است قرارداد ننگين و شوم عرفات. «لا بارَكَ اللَّهُ فى‌ صَفْقَةِ يَمينِكَ».[1] اين اقدامِ عرفات، در تاريخ اسلامْ بسيار تلخ است. هدف از اين سازش و قرارداد، اين است كه انتفاضه را از بين ببرند و خون شهداى فلسطين را ضايع كنند و مسير تاريخ را عوض كنند. آيا عرفات از اين همه ذلت، خجالت نمى‌كشد؟ عرفات مثل يك بَرده و نوكر، دستِ خود را براى دست دادن با رئيس صهيونيست‌ها دراز كرده است! اما او كه انگار عرفات را نجس مى‌داند، دستش را به طرفِ عرفات دراز نكرده است و در همان حال، از آن دو نفر عكس گرفته‌اند! عرفات با وجود اينكه مرتكب اين كارها مى‌شود، ادعاى مسلمانى هم مى‌كند. آيا تو مسلمان هستى؟ آيا خداوند نفرموده است:

«... وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلًا»[2]

[و خدا هرگز براى كافران به زيانِ مسلمانان، راهى نگشوده است.]

مگر تو منكرِ قرآن هستى؟

افرادى كه مى‌گويند: ما بايد به سمتِ آمريكا برويم، مى‌گويند: ما مى‌خواهيم با


[1]- خداوند، معامله و قراردادِ تو را بى بركت كند.

[2]- سوره نساء( 4)، آيه 141.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 818
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست