responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 719

شود؟ آيا انگيزه آنها جز اين بود كه پا روىِ حقّ ايران بگذارند و بر حق بودنِ ايرانِ انقلابى را تأييد نكنند و حرفِ خودشان را به كرسى بنشانند؟ البته ما هم از اين تأخير، خسارت ديديم؛ اما دنيا بسيار بيش از ما خسارت ديد.

من اين پيروزى بزرگ را به شما ملتِ عزيز ايران تبريك عرض مى‌كنم و اميدوارم كه اين پيروزى، طليعه موهبت‌هاى ديگرِ خداوند باشد و از اين پس، به مصداق آيه شريفه «انْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ اقْدامَكُمْ»[1]، رحمت‌ها و موهبت‌ها و الطاف خداوند مانند ابرِ بهارى بر سرِ ملت عزيز ايران ببارد.

موضوع بسيار خوشحال كننده ديگرى كه اتفاق افتاد، تشكيل كنفرانس اسلامى و شركتِ رئيس جمهور محترمِ ما در اين كنفرانس بود.

بيشتر از نصفِ كشورهاى اسلامى، با اعزام هيئت‌هايى در سطح سران، در اين كنفرانس شركت كردند. اين مشاركتِ كشورهاى اسلامى، مقابله صد در صد و رو در رو با آمريكاى جهانخوار، شيطان بزرگ بود.

(تكبير نمازگزاران)

اين كنفرانس كاملًا به نفع مسلمانان، ايران و فلسطين و به ضرر استكبار جهانى، آمريكا و اسرائيل تمام شد.

امروز استكبار جهانى در هر گوشه دنيا عليه مسلمانان توطئه مى‌كند و مسلمان‌كُشى به راه مى‌اندازد. استكبار جهانى در سومالى، شاخ آفريقا، كشمير، افغانستان، لبنان، عراق، خليج فارس و فلسطينْ مشغولِ مشكل‌آفرينى براى مسلمانان است. من گمان نمى‌كنم كه در دنيا، منطقه مسلمان‌نشينى وجود داشته باشد كه آمريكا عليه آنها توطئه نكرده باشد.

پس از فروپاشى بلوك شرق و شوروى سابق، اتحاد جماهير شوروى كاملًا متلاشى و به يك افسانه تبديل گشت. در نتيجه امروز آمريكا در دنيا به عنوان ابرقدرتِ بى رقيب، مانور مى‌دهد و حمكفرمايى مى‌كند.

تنها كانونى كه امروز مى‌تواند در دنيا در برابر آمريكا قيام كند و مقاومت نمايد، كشورهاى اسلامى است. به همين دليل، استكبار جهانى با توطئه‌هاى مختلف مانند تشكيل اتحاديه عرب و اسرائيل، شروعِ دوباره جنگ‌هاى صليبى و مخدوش كردنِ آبرو و موقعيتِ جهانى ما، مى‌خواهد ما را تضعيف نمايد.

رئيس جمهور ما در اين كنفرانس، سخنرانىِ بسيار زيبايى نمود و در پايان، يك قطعنامه بسيار عالى با اكثريتِ آراء در كنفرانس تصويب شد. اين يكى از موفقيت‌هاى بسيار بزرگ و رحمت‌هاى بزرگ خداوند براى ما بود. (تكبير نمازگزاران)

من احساس وظيفه شرعى مى‌كنم كه از اين مكان مقدس به دنيا اعلام كنم كه همه ملت بزرگ و انقلابى و فداكار ايران، مقام معظّم رهبرى، مراجع عاليقدر، حوزه‌هاى علميه، خانوده‌هاى شهدا، هيئت دولت و مسئولان كشور، قطعنامه اين كنفرانس را خصوصاً موادّى از آن را كه بر ضد آمريكا و اسرائيل و به نفع فلسطين است، حمايت و تأييد مى‌كنند.

(تكبير نمازگزاران)

ما به پيروى از مردم فلسطين و روحانيون و رهبرانِ آنها و مسئولان خودمان، معتقديم كه مشكل فلسطين با صحبت و مذاكره حل نمى‌شود و تنها راه حلّ مشكل فلسطين، اقدام نظامىِ همه مسلمانان است. بنا بر اين ما مذاكره برخى از اعراب با اسرائيل در مورد فلسطين و تحت نظرِ آمريكا را جز عامل ننگ و آبروريزى براى اعراب، چيز ديگرى نمى‌دانيم. (تكبير نمازگزاران)

سيد جمال الدين اسدآبادى وقتى به هندوستان رفت، به مردم هند گفت: اى مردم‌


[1]-/ سوره محمد( 47)، آيه 7.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 719
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست