responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 663

از ماه گذشته كه من در اينجا در باره حضور آمريكا در منطقه، با شما صحبت كردم، هنوز تحولى در منطقه صورت نگرفته است. فقط عكس العمل‌ها فروكش كرده و سر و صداها خوابيده است.

كم كم اين وحشت و واهمه پيش آمده كه مبادا مردم منطقه با اين بلا و مصيبت و نكبت و فلاكت خو بگيرند. خو گرفتن با يك نكبت و فلاكت، از خودِ آن نكبت و فلاكت بدتر است.

من در خطبه ماه گذشته، عرض كردم كه آمريكا از حضور در منطقه چه هدفى را دنبال مى‌كند. آيا مى‌خواهد امنيت اسرائيل را تأمين كند؟ كم كم گرد و غبار فرو نشسته و معلوم شده است كه آمريكا مى‌خواهد كشورهاى عربى را يكى يكى يا دسته‌جمعى زير پرچم اسرائيل ببرد و امنيت اسرائيل را تأمين كند.

آمريكا مى‌خواهد با تأمين امنيت اسرائيل، او را ابرقدرت و ژاندارمِ منطقه كند و به جاى صدام بنشاند تا به وسيله او جنايت‌هاى آمريكا در منطقه تداوم يابد و خيالِ آمريكا تا مدت‌ها از منطقه خاورميانه آسوده باشد.

اين مسئله ديگر كاملًا روشن و محسوس است.

امروز جهان اسلام در ماتم فرو رفته است.

مسلمان‌ها مظلوم‌اند. اسلام مظلوم است.

دشمنانِ قسم خورده اسلام تصميم گرفته‌اند كه براى هميشه يا حد اقل براى مدتى بسيار طولانى، اسلام را نابود و از صحنه زندگىِ اجتماعى بشر، اخراج كنند. به همين منظور، در فلسطين، مسلمانان را كشتار مى‌كنند.

در الجزاير جنگ و جدالْ حاكم كرده‌اند.

در عراق خود را براى كشتارهاى دسته‌جمعى آماده مى‌كنند.

امروز لبنان در اثر توطئه دشمنان در ميان خونِ خود دست و پا مى‌زند. افغانستان نيز به آن بلاى بزرگْ مبتلا شده است. وضع پاكستان نيز ابهام‌آميز است. در تونس، مصر و مراكش نيز دولت با اسلام و مسلمين از درِ جنگ وارد شده و در پىِ نابودىِ آنها است. امروز در دنيا تنها كشورى كه پرچمدار اسلام است و در مقابلِ دنيا ادعا مى‌كند كه ما مى‌خواهيم اسلام را احيا كنيم، كشور انقلابىِ ايران است.

انقلاب اسلامىِ ما از ابتدا يك انقلاب «اسلامى» بوده و هميشه خواهد بود.

(تكبير نمازگزاران)

در كشور آذربايجان هفت ميليون نفر شيعه زندگى مى‌كنند. استكبار جهانى نتوانسته است آنها را تحمّل كند و به حال خود وا گذارد.

استكبار جهانى براى تاراج منافع ملى مردم آذربايجان و بسيجِ آنها عليه ايران، در كشور آذربايجان سرمايه‌گذارىِ فراوانى انجام داده و چندين كارخانه و دانشگاه در آنجا درست كرده است.

همچنين استكبار جهانى به طور مرتبْ مزدوران خود را براى تبليغات به آذربايجان مى‌فرستد كه به مردم آذربايجان چنين تفهيم كنند كه كشور ايران مى‌خواهد شما را ببلعد و بخورد.

در كشور عراق، زنان و كودكان شيعيان به هور پناه برده‌اند و در ميان نيزارها با خوردنِ علفْ زندگى مى‌كنند. حتى در اين وضعيت نيز دست از شيعيان عراق بر نمى‌دارند و صدام را تحريك مى‌كنند كه: آنها را بكُش و از بين ببر.

در حالى كه استكبار جهانى با مردم عراق و آذربايجان، آن گونه برخورد مى‌كند، آيا از ما غافل مى‌شود و ما را به حالِ خود رها مى‌كند؟! ما اگر به اسلام و دين و قرآن و انقلاب و امام راحل علاقه داريم، بايد با تمام قدرت از نظام جمهورى اسلامى ايران حمايت كنيم.

(تكبير نمازگزاران)

اگر در صفوفِ ما كوچك‌ترين خللى ديده شود، دشمن خونخوار ما، اين شكاف را تا آنجا كه بتواند بزرگ‌تر خواهد كرد و اين‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 663
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست