responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 660

خواندن صحيفه نور، خستگى‌آور هم نيست؛ زيرا به قول شاعر[1]: «از هر چه مى‌رود، سخنِ دوست خوش‌تر است».

سومين گام براى حفظ انقلاب، پس از حفظ اصول انقلاب و احياى انديشه‌هاى امام خمينى رحمه الله، قدردانى از نيروهاى مؤمن و خالص و فداكارِ انقلاب است.

در طول دوران انقلاب، بعضى از افراد به خاطر انقلاب از همه چيزشان گذشتند.

چشم‌هايشان تا صبح نمى‌خوابيد. شانه‌هايشان مردانه در برابر شكنجه‌گران ساواك مقاومت مى‌كرد. هر قدر آنها را شكنجه مى‌كردند، آنها در زير شكنجه مى‌گفتند:

«رَبَّنا افْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً»[2]

[اى پروردگار ما! بر ما شكيبايى ببار.]

انقلاب هنوز نيازمندِ اين افرادِ از خود گذشته است. بايد قدر زحماتِ آنها را بدانيم و خدماتشان را ارج بگذاريم.

قرآن كريم مى‌فرمايد:

«كُنْتُمْ خَيْرَ امَّةٍ اخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ اهْلُ الْكِتابِ لَكانَ خَيْراً لَهُمْ»[3]

[شما بهترين امتى هستيد كه براى مردم پديدار شده‌ايد: امر به معروف و نهى از منكر مى‌كنيد و به خدا ايمان داريد. اگر اهل كتاب نيز ايمان بياورند، برايشان بهتر است.]

شما مردم، سعادتمند و خوشبختيد كه خداوند، شما را در عصر انقلابْ آفريد!

اگر قبل از انقلاب به دنيا آمده و از دنيا رفته بوديد، شما نيز مانند همان مردمى مى‌شديد كه در آن زمان به دنيا آمدند، زندگى كردند، مُردند و جزو تاريخ شدند.

اما خداوند شما را انتخاب كرد و اين افتخار را نصيبِ شما نمود كه اين انقلابِ مقدس و شكوهمند را درك كرديد، به ثوابِ آن دست يافتيد و در بركات و ثمراتِ آن سهيم شديد. در برابر اين همه نعمتِ خداوند، يك وظيفه و رسالت بر دوشِ ماست.

خداوند مى‌فرمايد: شما بهترين مردم هستيد كه من شما را براى امر به معروف و نهى از منكر، ايمان به خداوند و حراست از اسلام و انقلابْ انتخاب كردم. اين، رسالتِ ماست.

عزيزان و سروران! امروز انقلابْ به زبان، قلم، فكر، سلاح، اقدام، قيام و حمايتِ ما نيازمند است. نبايد گمان كنيم كه دوران تلاش و كوشش به سر رسيده و اكنون زمانِ تقسيم غنايم است.

امروز نيز هر كدام از ما بايد به قدر توانِ خود، همانند روز اولِ انقلاب بلكه بيش از آن، به اسلام و انقلاب كمك كند. امروز، انقلابْ مراحل سختى را مى‌گذراند.

من در خطبه دوم، اشاره كوتاهى به برخى از مشكلاتِ انقلابْ خواهم كرد.

ما امروز بايد از هر چيزِ بد و زشت مانند غوغاسالارى، شانتاژ كردن، انگ زدن، چماق گرفتن و اين گونه كارها كه انقلابى‌هاى بدلى ممكن است انجام دهند، احتراز كنيم.

واللّه اين كارها به جامعه، اسلام، قرآن، انقلاب و نتايجِ زحماتِ گذشته، صدمه مى‌زند.

ما امروز بايد مانند دستِ واحد باشيم.

بايد همديگر را تحمل كنيم و اگر كمبود و اشكالى در كار ديديم، بايد ناصحانه و مشفقانه براى رفعِ آنها تلاش كنيم. بايد قدر نيروهاى فداكار و فدايىِ انقلاب را كه گويى تجسمِ انقلاب و تاريخ و فرهنگِ انقلاب هستند، بدانيم. مبادا ما نيز مانند دنياپرستان با اين فداييانِ انقلاب برخورد كنيم!

من به تازگى موضوعى را فهميده‌ام و مى‌خواهم آن را خدمت شما عرض كنم.


[1]-/ سعدى.

[2]- سوره اعراف( 7)، آيه 126.

[3]- سوره آل عمران( 3)، آيه 110.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 660
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست