responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 643

نشاط انقلابىِ خود، به سراغ ارزش‌هاى اسلامى مى‌رفتند و آن ارزش‌ها را در جامعه احيا مى‌كردند. اين ارزش‌هاى اسلامىِ احيا شده، دستاوردهاى انقلابِ ما هستند و تا كنون بخشِ قابل توجهى از مشكلاتِ ما را به طور خودكار حل كرده‌اند. اكنون نيز بايد مراقب و پاسدارِ اين ارزش‌ها باشيم كه مبادا از بين بروند. اگر خداى ناكرده اين ارزش‌ها در جامعه ما از بين بروند، ما با مشكلات بزرگى روبرو خواهيم شد.

با كمال تأسف، برخى از اين ارزش‌هاى اسلامى، به مرور زمان در ميان ما رو به كم رنگ شدن مى‌روند. شايد مقدارى از اين حركت هم طبيعى باشد؛ زيرا با گذشتِ زمانْ شور و نشاط انقلابى، كاهش مى‌يابد. اما به هر حال ما بايد پاسدار و حافظِ اين ارزش‌ها در جامعه باشيم. به همين دليل، امروز من مقدارى در باره برخى از اين ارزش‌هاى اسلامى صحبت مى‌كنم.

يكى از ارزش‌هاى اسلامى كه از دستاوردهاى انقلاب است، حجاب مى‌باشد.

قبل از پيروزى انقلاب، من در مسجدى در خيابان نصرت، نماز جماعت مى‌خواندم.

منزلم نيز در خيابان نصرت بود. فاصله منزلم تا مسجدى كه در آن نماز مى‌خواندم، كمتر از يك كيلومتر بود.

با وجود اين، گاهى اوقات وضع حجاب خانم‌ها و پوششِ آقايانْ آن قدر بد بود كه من خجالت مى‌كشيدم فاصله كوتاهِ بين منزل و مسجد را پياده طى نمايم.

الحمد للّه ما پس از پيروزى انقلاب، ناگهان مشاهده كرديم كه حجاب و پوشش مردم بر طبق احكام اسلام شده است و خانم‌ها ديگر آرايش كرده به خيابان‌ها نمى‌آيند.

مردم، خودشان حجاب را كه يكى از ارزش‌هاى اسلامى است، در جامعه برقرار كرده بودند.

مدتى است كه با كمال تأسف در برخى از نقاط شهرها و شهرك‌ها و در رسانه‌هاى گروهى، جلوه‌هايى از تضعيف حجاب، ارائه مى‌شود. من نمى‌دانم كه آيا تا كنون تلاش‌هاى لازم براى حلّ اين مشكل صورت گرفته و نتيجه نداده است؟ يا اصلًا تلاشى صورت نگرفته است؟ يا اينكه ريشه‌يابى و بررسى‌هاى علمىِ لازم صورت نگرفته است.

بعضى‌ها مى‌گويند: امروز وضع حجاب در جامعه ما از زمان پهلوى هم بدتر شده است.

اين قضاوت، اغراق‌آميز است و من آن را قبول ندارم. با اين حال در گوشه و كنار كوچه‌ها، خيابان‌ها، ماشين‌ها و جاهاى ديگر، شواهدى وجود دارد كه حجاب در جامعه ما در حالِ تضعيف شدن است.

اگر مسلمانان، امروز در فكر حلّ اين مشكل نباشند، آينده بسيار دير خواهد بود.

(تكبير نمازگزاران)

اگر ما امروز نتوانيم اين مشكل را حل كنيم، بدون ترديد اين مشكل حادتر خواهد بود و سال‌هاى بعد نيز اين مشكل، بدتر خواهد شد.

از هر طريقى كه مى‌خواهيد اين مشكل را حل كنيد، بايد هر چه زودتر اقدام كنيد وگر نه كار به جايى كه نبايد برسد، خواهد رسيد.

من معتقدم كه براى حلّ اين مشكل بايد از يك راه حلّ فرهنگى استفاده شود و معتقدم كه برخوردهاى قضايى با اين مسئله، نتيجه معكوس مى‌دهد. به هر حال نمى‌توان دست روى دست گذاشت وگر نه مشكل، بدتر مى‌شود و بايد از هم اكنون براى حلّ اين مشكل، اقدام كنيم.

يكى ديگر از ارزش‌هاى اسلامى كه از دستاوردهاى انقلاب است، ساده‌زيستى مى‌باشد. پس از پيروزى انقلاب، جوانان و دختران و پسرانِ ما به شدت به ساده‌زيستى‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 643
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست