responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 301

دنيا باشد و به دستِ عموم مسلمانان اداره شود.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ تَبَّتْ يَدا ابى‌ لَهَبٍ وَ تَبَّ ما اغْنى‌ عَنْهُ مالُهُ وَ ما كَسَبَ سَيَصْلى‌ ناراً ذاتَ لَهَبٍ وَ امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ فى‌ جيدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ[1]

35 جمعه 17 مهر 1366- دانشگاه تهران مهم‌ترين عنوان: انگيزه‌هاى آمريكا از راه‌اندازى جنگ در خليج فارس‌

خطبه اول‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم‌

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ وَ الصَّلاةُ وَ السَّلامُ عَلى‌ سَيِّدِنا وَ نَبِيِّنا اشْرَفِ الأَنْبِياءِ وَ الْمُرْسَلينَ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ.

عِبادَ اللَّه اتَّقُوا اللَّه! بندگان خدا، تقوا پيشه سازيد و پرهيزكار باشيد! تقوا سببِ خلاصى از هر عذاب و رنج و مصيبت در دنيا و رستگارىِ آخرت است. تقوا به روح انسان، اطمينان و آرامش و به دلِ انسان، توان و به ايمانِ انسان، ثبات و استقامت و به راهِ انسان، مستقيم بودن و به انسان، رستگارى مى‌بخشد.

امروز در خطبه اول، مطالبى پيرامون وجوب دفاع در خليج فارس، خدمتتان عرض مى‌كنم. اين روزها، مسئله جمهورى اسلامى، مقابله و درگيرى با آمريكا است.

آمريكايى‌ها اعلام كرده بودند كه در جنگ تحميلى ايران و عراق بى‌طرف‌اند و در دنيا، پرچم طرفدارى از حقوق بشر را بر دوش مى‌كشند.

آمريكايى‌ها از دورانى كه معركه «اصل چهار» را در دنيا راه انداختند، سرمايه‌گذارى‌هايى كرده‌اند و نقشه‌هايى كشيده‌اند كه به دولت آمريكا، قيافه انسان دوستى، بشر دوستى، حق‌پرستى و طرفدارى از حقوق بشر بدهند.

به عنوان مثال، آمريكايى‌ها اخيراً به بهانه اين كه دولت «چين» حقوق بشر را در مورد مردم «تبّت» رعايت نمى‌كند، با چين درگير شدند.

آمريكايى‌هاى ضدّ انسان كه دلشان مى‌خواهد در دنيا چهره‌اى انسانى داشته باشند، بى پرده و عريان، زشت‌ترين كارها را انجام دادند و به كشور ما تهاجم نظامى كردند.

آمريكا به يك كشتىِ تداركاتىِ ما در خليج فارس حمله كرده، افراد و ملوانانِ آن را اسير كرده و خودِ كشتى را منهدم و غرق كرده است. آمريكا براى سرپوش گذاشتن بر اين جنايتِ وحشيانه‌اش، اعلام كرده است كه اين كشتى ايرانى، مشغول مين‌گذارى بوده كه مورد حمله قرار گرفته است.

آمريكايى‌ها بَعد براى اينكه آثار جرم و دروغشان از بين برود، كشتى تداركاتىِ ما را غرق كردند و حتى به خبرنگاران هم اجازه ندادند كه از آن كشتى بازديد كنند تا در دنيا رسوا نشوند و مشتشان باز نشود.

ديشب مجدداً هلى‌كوپترها و ناوهاى آمريكايى به چهار قايق تندروِ ما كه مشغولِ گشت‌زنى در اطراف جزيره «فارسى» بودند، حمله كردند و سه تا از آنها را غرق كردند و تنها يكى از آنها نجات يافته است.

شش نفر از سرنشينانِ اين قايق‌ها را هم اسير گرفته‌اند كه دو نفر از آنها شهيد شده‌اند و از بقيه هم هنوز خبرى به دست نياورده‌ايم.

فراموش نكنيد كه آمريكا به بهانه يك اقدام اقتصادىِ محض و به بهانه اينكه مى‌خواهيم پول بگيريم و از كشتى‌هاى‌


[1]- سوره مسد( 111).

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 301
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست