responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 300

در آيه شريفه‌اى كه در اوّلِ بحث خواندم، خداوند مى‌فرمايد:

«وَ عَهِدْنا الى‌ ابْراهيمَ وَ اسْماعيل»[1]؛ من با ابراهيم عليه السلام و اسماعيل عليه السلام پيمان بستم «انْ طَهِّرا بَيْتِىَ»[2] كه اين خانه مرا پاك كنيد.

چه كسى بايد پاك كند؟ ابراهيم عليه السلام و اسماعيل عليه السلام. از چه چيزى پاك كنند؟

از تمامِ عيب‌ها و لوث‌ها و گناهان.

اكنون چه كسى خانه خدا را پاك مى‌كند؟

آل سعود. آل سعود شعورِ پاك كردنِ خانه را ندارند. يك نمونه از بى‌لياقتىِ آنها براى اين كار، مسئله حجاب است.

اى وهابى‌ها! آيا حجاب در مذهب شما واجب است يا حرام؟ شما حضّار محترم به مكه و مدينه رفته‌ايد و حجابِ زن‌هاى آنها را ديده‌ايد. از سر تا پا، پارچه سياهى مى‌اندازند و بدنشان را با آن مى‌پوشانند. خيلى خوب، اين حجابْ خوب است؛ اما چرا شاهزاده‌ها و زنِ فهد بى حجاب هستند؟ چرا مجلات دنيا و جيب جوانان پر از عكس‌هاى هرزه شاهزادگان سعودى و آل سعود است؟

آيا آيه قرآن گفته است كه حجاب تنها براى اهل مكه و مدينه واجب است و براى زنان آل سعود حرام است؟! به مرور زمان، هر چه مردم عربستان، اميرشان را بهتر مى‌شناسند، آنها هم در تبعيت از قوانين، سست‌تر مى‌شوند.

تا چند سال پيش، كسى جرأت نداشت در عربستان سيگار بكشد. بعد گفتند: تنها در مسجد، سيگار كشيدن ممنوع است و اگر كسى در مسجد سيگار مى‌كشيد، شُرطه و مأمور انتظامىِ آنجا، او را كتك مى‌زد و مى‌گفت:

سيگار كشيدن در مسجد، حرام است، حرام.

آيا سيگار كشيدن از نظر اسلام حرام است ولى مشروب خوردن جايز است؟ آل سعود و شاهزادگان مثل آب خوردن، مشروب مى‌خورند. آل سعود چنين افرادى هستند و لياقتِ اداره مكه و مدينه را ندارند.

علماى لبنان و سوريه پيشنهادِ بسيار شايسته‌اى كرده‌اند كه من هم پيشنهادِ آنها را تأييد مى‌كنم. آنها پيشنهاد كرده‌اند كه ستادى براى اداره حرمين شريفين تشكيل شود.

(تكبير نمازگزاران)

اين ستاد در تمام كشورهاى اسلامى، شعبه داشته باشد و از مسلمانان دنيا در باره چگونگى اداره مكه و مدينه، رأى‌گيرى كند. اين ستاد بايد از همه مسلمانان جهان نظرخواهى كند كه آيا اداره مكه و مدينه بايد در دستِ آل سعود باشد يا در دستِ نمايندگان مسلمانان دنيا.

اين كار ممكن است كمى آهسته پيش برود اما من مطمئن هستم كه جز كسانى كه مزدور و وابسته به دستگاه‌ها و قدرت‌هاى فاسدند، همه مسلمانان دنيا معتقدند كه مكه و مدينه بايد به وسيله نمايندگان مسلمانان جهان اداره شود.

حضرت امام فرمودند: نگذاريد كه اين واقعه كشتار خانه خدا به وسيله آل سعود، به فراموشى سپرده شود. اگر ما بخواهيم اين مسئله را زنده نگه داريم بايد اين ستاد، تشكيل شود و در كشورهاى مختلف در باره اين ستاد، تبليغ شود تا كم كم جا بيفتد.

اين ستاد بايد در باره مكه و مدينه تصميم بگيرد كه آيا اداره آن دو، بايد در دستِ آل سعود باشد، كه براى گفتنِ يك شعار «مرگ بر اسرائيل» چهارصد تن از زائران خانه خدا را قربانى كند؟

اگر آل سعود مى‌خواهد به اتكاى زر و زور، به مسلمانان دنيا ظلم كند، مسلمانان دنيا هم عاجز و ناتوان نيستند و مى‌توانند از حقوقشان دفاع كنند.

ان‌شاءالله بايد مكه و مدينه بر اساس تعاليم قرآن و قوانينى كه مورد قبول همه مسلمانان‌


[1]-/ سوره بقره( 2)، آيه 125.

[2]-/ همان.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 300
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست