responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 239

شرايط، حتماً كنفرانس اسلامى تشكيل شود، آيا لازم نيست كه در يك منطقه بى‌طرف تشكيل شود كه هيچ كس نسبت به محلّ برگزارى كنفرانس، حساسيّت نداشته باشد؟

آيا واقعاً در ميان كشورهاى اسلامى، منطقه‌ب بى‌طرف وجود ندارد؟

كويت علاوه بر اينكه يك منطقه امن نيست، يك كشور بى‌طرف هم نيست؛ حتى با آن حرف‌هايى كه وزيرشان گفته است كه مى‌خواهند دراين كنفرانس به سوى برقرارى وحدت اسلامى حركت كنند، عملكرد آنها تا كنون در جهتِ بى‌طرفى و حمايت از وحدت نبوده است.

بنا بر اين، پيشنهاد ما اين است كه محلّ تشكيل كنفرانس اسلامى تغيير يابد و يك كشور بى‌طرف به عنوان محلّ برگزارى كنفرانس انتخاب شود.

علاوه بر جمهورى اسلامى ايران، بعضى از كشورهاى اسلامى ديگر هم با تشكيل كنفرانس در كويت مخالف‌اند.

به عنوان مثال، من يك روزنامه مراكشى را ديدم كه نوشته بود: تشكيل كنفرانس اسلامى در كويت، كار بدى است. با وجود اينكه روزنامه‌هاى مراكش زير نظر دولت مراكش هستند، باز هم اين مطلب را نوشته بودند.

بعضى‌ها به فكر افتاده‌اند كه در كنفرانس سران اسلامى در كويت، صدام را به عنوان قهرمان صلح اعلام كنند.

من به آنهايى كه مى‌خواهند در اين كنفرانس شركت كنند، نصيحت مى‌كنم كه حتى اگر نمى‌خواهند محل كنفرانس را تغيير دهند و آن را به تأخير هم نمى‌اندازند، از اعطاى لقب و عنوان «قهرمان صلح» به صدام خوددارى كنند؛ زيرا اين كلاه براى سرِ صدام خيلى گشاد است و به صدام همه چيزى مى‌توان گفت، جز قهرمان صلح. اين وصله به هيچ وجه به صدام نمى‌چسبد.

جمهورى اسلامى ايران از ابتدا مى‌گفت كه كاهش قيمت نفت از بشكه‌اى 38 دلار به بشكه‌اى 8 دلار، يك توطئه است و با هيچ محاسبه‌اى جور در نمى‌آيد. در اپك، عراق عنصر نابابى است كه موجب كاهش قيمت نفت مى‌شود.

اخيراً همه اعضاى اپك متوجه اين مطلب شده‌اند و تصويب كرده‌اند كه قيمت نفت 18 دلار باشد و خودشان پيش‌بينى مى‌كنند كه قيمت هر بشكه نفت به بيش از 20 دلار افزايش يابد.

افزايش قيمت اخير نفت در اپك، موفقيت بزرگى براى ايران محسوب مى‌شود.

رويتر نوشته است كه ما چه بخواهيم بپذيريم و چه نخواهيم بپذيريم، ايران در سياست خاورميانه، نقش ارشادى دارد. (تكبير نمازگزاران)

رويتر نوشته است: فشارى كه بر صدام وارد مى‌شود، موفقيتى كه در لبنان نصيبِ جمهورى اسلامى ايران شده و وضعيتى كه در اپك پيش آمده، همه دليل اين است كه ايران جايگاه خود را پيدا كرده است.

آبا ابان گفته است: انقلاب ايران، خشن است؛ انقلاب ايران، بى‌رحم است؛ اما كوته‌بين نيست. اگر به اميدِ آن نشسته‌ايم كه روزى امريكا بتواند سرِ ايران كلاه بگذارد، بيهوده خود را معطل كرده‌ايم. ايران با يك حركت، همه اوضاع آمريكا را به هم ريخت.

من مى‌خواستم مقدارى هم در باره جنگ صحبت كنم؛ اما متأسفانه فرصتى باقى نمانده است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ احَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً احَدٌ[1] و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته.


[1]- سوره توحيد( 112).

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 239
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست