responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 237

نيازهاى سيل‌زدگان برآورده شود، كمك‌ها و خدماتِ مردم نيكوكارِ ما چندين برابر شد؛ اما ويرانى‌ها و مشكلاتى كه در نتيجه سيل به وجود آمده، بسيار زياد است و برطرف كردنِ همه آنها نياز به زمان دارد.

در اينجا لازم است كه من تذكر كوتاهى بدهم. هموطنان عزيز! درست است كه بسيارى از سيل‌زدگان، همه وسايل زندگىِ خود را از دست داده‌اند و به تمام وسايل زندگى مانند غذا، پوشاك، وسايلِ گرم كننده، پتو، علوفه دام و غيره نياز دارند و مردم عزيزِ ما هم از هيچ گونه كمكى دريغ ندارند و لباس و ظرف و فرشِ خود را به سيل‌زدگان اهدا مى‌كنند؛ اما عزيزانم! رعايتِ مناسبت‌ها در توزيع كالاهاى اهدا شده، بسيار مشكل است.

به عنوان مثال، ممكن است ديده شود كه دو كاميون حامل بخارى به يك منطقه گرمسير كه سيل‌زدگانِ آنجا در چادر زندگى مى‌كنند، ارسال شده است.

طبيعى است كه سيل‌زدگانى كه در زير چادر زندگى مى‌كنند، نمى‌توانند از بخارى استفاده كنند. آنها تعدادى گاو و گوسفند داشته‌اند، سيل بعضى از آنها را غرق كرده و از بين برده است؛ آنها براى نگهدارى بقيه حيواناتشان به علوفه نياز دارند و بايد به جاى بخارى، براى آنها علوفه فرستاد.

اگر برادران و خواهرانى كه كمك مى‌كنند، به جاى كالاهاى مختلف، كه توزيع مناسبِ آنها بسيار مشكل است، كمك‌هاى خود را به صورت پول نقد پرداخت كنند، در هر منطقه، مسئولان كمك‌رسانى، كالاهاى مورد نياز سيل‌زدگان را خريدارى مى‌كنند و در اختيار آنها قرار مى‌دهند.

ستادهاى كمك‌رسانى آماده هستند كه كالاهاى اهدايى به سيل‌زدگان را هم بينِ آنها توزيع كنند؛ اما توزيع مناسب كالاها بسيار مشكل است و معمولًا با صرفِ مقدارى هزينه همراه است. در عين حال، من بر خودم لازم مى‌دانم كه باز از هر كس كه به نوعى به هموطنان عزيز ما خدمت مى‌كند، تشكر كنم.

الان كه براى خواندن نماز جمعه مى‌آمدم، به من گفتند كه يكى از خواهران خدمتگزار كه خودشان هم جزو مستضعفين هستند، يك جفت گوشواره كوچك داشته، آنها را به ستاد كمك‌رسانى هديه كرده كه يكى از آنها براى سيل‌زده‌ها و ديگرى براى جنگ‌زده‌ها مصرف شود.

خانم ديگرى هم به يكى از مدارس دخترانه منطقه شش آموزش و پرورش تهران رفته و در آنجا براى جمع‌آورى كمك به سيل‌زده‌ها صحبت كرده است؛ دانش‌آموزان هم بسيار تحت تأثير قرار گرفته‌اند و همه زيورآلاتِ خود را براى كمك به سيل‌زده‌ها اهدا كرده‌اند.

الحمد للّه اخبارى كه اخيراً از لبنان به دستِ ما رسيده است، تا حدودى رضايت‌بخش است.

از بركت انقلاب اسلامى ايران، در لبنان حركتى بسيار درخشان و مهم ايجاد شد.

در نتيجه اين حركت، مقاومتِ بسيار شديدى در مقابل تجاوزات اسرائيل صورت گرفت كه اين مقاومت و دفاع در برابر اسرائيل، در طول تاريخ دفاع در برابر اسرائيل، بى نظير و يا كم نظير بود.

در اثر حركت و دفاع درخشان مردم لبنان، آمريكا سيلىِ محكمى خورد، فرانسه هم سيلى خورد؛ سيلى‌اى كه تا آخرِ عمرشان فراموش نمى‌كنند. حركت مردم لبنان كم كم رشد كرد و در حال تبديل به يك حركت بسيار بزرگ بود؛ اما متأسفانه اختلافات داخلىِ آنها آسيبِ فراوانى به آنها وارد كرد.

اگر جنبش امَل و فلسطينى‌ها و حركت توحيد در كنار حزب الله و حزب الله در كنار

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 237
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست