responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 208

اشتباه خود را جبران كنند و سرپوش بر آن بگذارند، از پاسدارها شكايت كردند و گفتند:

اينها با چه مجوزى وارد خانه‌هاى مردم شريف و با شخصيت و محترم مى‌شوند؟

خلاصه اينكه پاسدارهاى بيچاره‌اى كه به قصد خدمت و با حسن نيّت، يك بساط هرزگى را به هم زده بودند، مورد شكايت قرار گرفتند.

ظواهر مسئله هم عليه پاسداران بود؛ زيرا بر خلاف فرمان هشت ماده‌اى حضرت امام، وارد باغ شده و تجسّس كرده بودند. پاسداران ادعا مى‌كردند كه اين مراسمْ يك مجلس فساد عمومى بوده است، اما دليلى براى اثبات ادّعاى خود نداشتند.

در شب وقوع حادثه، پاسداران چند چيز را كه به نوعى با فساد ارتباط داشت، ضبط كرده بودند از جمله يك نوار ويدئويى.

پس از مشاهده نوار، متوجه شده بودند كه اين نوار، نوار همان مراسم عروسى است.

نوار را به قوه قضائيه تحويل دادند و گفتند: اين مراسمى است كه ما بر هم زده‌ايم، اكنون هر حكمى كه شرع در باره ما صادر كند، حاضر به قبولِ آن هستيم.

نوار را براى من آوردند كه تماشا كنم و در باره آن نظر بدهم. هنگامى كه دستگاه ويدئو روشن شد، من ديدم كه صحنه‌ها بسيار بد و مفتضح است. بلافاصله به كسانى كه در اتاق بودند و وجودشان ضرورى نبود، گفتم:

تماشاى اين صحنه‌ها براى شما جايز نيست، از اتاق بيرون برويد. پس از چند لحظه، ديدم صحنه‌هاى عروسى آن قدر بد است كه ممكن است روى خود من هم تأثير منفى بگذارد، بنا بر اين خودم هم از تماشاى بقيّه آن خوددارى كردم.

متأسفانه در آن مراسم، افراد به ظاهر مذهبى و ريش‌دار هم حضور داشتند؛ اما ريش‌دارِ بى‌ايمان. اين گونه افراد براى اينكه در ميان مردم، خود را مذهبى و موجّه جلوه دهند، ريش گذاشته‌اند و چون ريش را نمى‌توان به سرعت گذاشت و برداشت، در مراسم فسادشان هم با همان ريش ظاهر مى‌شوند و مى‌رقصند.

وجود اين صحنه‌ها و حوادث، نشان دهنده اين است كه ما هنوز نتوانسته‌ايم فرهنگ عمومى جامعه خود را بر اساس موازين اسلامى بازسازى كنيم.

عزيزان من! اين گونه ناهنجارى‌ها را تنها با تعزير و 74 ضربه شلاق و يا جريمه مالى، نمى‌توان حل كرد. براى حلّ اين گونه مشكلات، بايد تحوّل فرهنگى در جامعه ايجاد كرد.

به همين مناسبت، من تلاش مى‌كنم تا در حدّ توان خودم در مجالس، سخنرانى‌ها، نوشته‌ها و خطبه‌هاى نماز جمعه، در باره فرهنگ اسلامى و حقوق اجتماعى اسلام صحبت كنم. امروز نيز در ادامه مطالب دو جلسه قبل كه در باره نظام حقوقى اسلام صحبت كردم، پيرامون كانون خانواده و اخلاق صحبت مى‌كنم.

الحمد للّه ربّ العالمين انقلاب، جبهه رفتن‌ها و روحيه جهادگرى، تأثير مثبت فراوانى در اخلاقيّات و معنويات فرهنگى مردم جامعه ما به جاى گذاشته است. از اهميت فعاليت‌هاى فرهنگى نيز غفلت نبايد كرد و بايد با تمام توان به سازندگى اخلاقى و فرهنگىِ خود و جامعه بپردازيم.

خانواده، طبيعى‌ترين، اصيل‌ترين، صحيح‌ترين و سالم‌ترين واحد اجتماع است.

فرهنگ غرب كه متأسفانه چهارچوب خانواده را به هم ريخت، تأثير شوم خود را به كشورهاى جهان سوم و از جمله ايران نيز منتقل كرد. اما اسلام طرفدار حفظ كانون خانوادگى است و در قرآن و روايات، توجه خاصّى به خانواده شده است.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 208
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست