responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 110

لَفى‌ خُسْرٍ الَّا الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ[1]

خطبه دوم‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم‌

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ وَ الصَّلاةُ وَ السَّلامُ عَلى‌ سَيِّدِنا ابِى الْقاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ.

اكنون سه سال است كه اين جنگ بر ما تحميل شده و ما را زير ضرباتِ كوبنده و شكننده خود قرار داده است. الحمد للّه امّت ما، فاتح و آبرومند، با عملكردى درخشان در اين امتحان حضور يافتند.

در عرض اين سه سال، ما بارها به تمام شدن جنگ و سقوط صدام نزديك شده‌ايم؛ اما دنياى شرق و غرب با كمك‌هاى مالى و تسليحاتى و اعزام نيروى انسانى، صدام را سرِ پا نگه داشته‌اند.

جهان استكبار ادعا مى‌كند كه ما جنگ طلب هستيم و آنها صلح طلب‌اند.

ما مى‌خواهيم اين شجره ملعونه را قطع كنيم تا جنگ تمام شود؛ آنها مى‌خواهند اين شجره ملعونه را سرِ پا نگه دارند تا جنگ ادامه يابد؛ آن وقت ما جنگ طلب هستيم و آنها صلح طلب‌اند!

ما هر سالِ نو را به اميد پيروزى شروع مى‌كنيم و در هر سال، هفته جنگ برگزار مى‌كنيم. هفته جنگ، براى بالا بردن آمادگى جنگىِ ملت ماست. ما به خوبى دريافته‌ايم كه حق، دادنى نيست؛ گرفتنى است و جهان استكبار پيروِ قانون ضعيف‌كشى است.

«عاجز كُشَند جمله خلائق، به هوش باش!

پَر مى‌كَنند طائرِ در خون طپيده را»

مستكبران شرق و غرب عادت كرده‌اند كه تا خون ملت‌هاى ضعيف را ننوشند و گوشتشان را مانند گوشت قربانى تقسيم نكنند، آتششان فرو ننشيند. همچنان كه مستكبران در پىِ توطئه عليه ملت ما هستند، ملت ما هم درسش را فراگرفته است؛ در خانه نمى‌نشيند و تقدير را به دست ديگران نمى‌دهد.

فرانسه، پنج يا هفت فروند هواپيماى سوپر اتاندارد به عراق داده است كه مجهز به موشك‌هاى دوربُرد هستند. اين هواپيماها مى‌توانند از فاصله چهل كيلومترى هدف‌گيرى كنند و موشك‌هايشان را به سوى هدفشان شليك نمايند. قبلًا هم در زمانى كه فرانسه هواپيماهاى ميراژ را به عراق داده بود، تبليغات فراوانى روى آن انجام دادند؛ اما ميراژها نتوانستند كارى از پيش ببرند؛ سوپر اتاندارد هم نمى‌تواند. (تكبير نمازگزاران)

دنيا به كمك صدام شتافته است، قراردادهاى امنيتى با صدام منعقد مى‌كنند، كمك‌هاى پولى و تسليحاتى به صدام مى‌دهند، كمبود مشروبات الكلى‌اش را تأمين مى‌كنند؛ اما ما هم خدا را داريم و از خداوند كمك مى‌طلبيم و پيروزى از آنِ ماست؛ زيرا قرآن شريف مى‌فرمايد:

«وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرينَ»[2] (تكبير نمازگزاران)

براى تقويت نيروى دفاعى كشور، طرح «لبيك يا خمينى» طراحى شده است تا به كمك آن، ارتش بيست ميليونى را تشكيل دهيم؛ ارتشى كه به كمك آن، ابرقدرت‌ها بفهمند كه ايران، بيدى نيست كه از هيچ بادى بلرزد. من هم صحبت كرده‌ام كه نام خود را در طرح «لبيك يا خمينى»، بنويسم.

در ابتدا، من قسمت‌هايى از سخنان مبارك حضرت امام را در اينجا نقل مى‌كنم؛ حضرت امام فرموده‌اند:

- ما بايد نداى توحيدِ كلمه و كلمه توحيد را از آن مكان مقدس، يعنى مكه، سَر دهيم.


[1]- سوره عصر( 103).

[2]-/ سوره آل عمران( 3)، آيه 54.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 110
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست