responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجموعه آثار ط-صدرا نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 29

«شورای نظارت» در این مدّت به فضل خدا در هر سه بخش توفیقات چشمگیری داشته و اصالت و کیفیت مطلوب عرضه این آثار گرانبها- حتّی از نظر قیمت گذاری- را که با حیثیت و آبروی انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب پیوند خورده حفظ نموده و در آینده نیز مصمّم است این راه مقدّس را ادامه دهد چنانکه اکنون اجرای طرح «مجموعه آثار» را مناسب دیده است. البتّه اجرای این طرح بدان معنی نیست که از این پس آثار استاد فقط به صورت «مجموعه آثار» منتشر خواهد شد بلکه این آثار به صورت تک جلدی یعنی به صورت سابق هم منتشر خواهد شد، زیرا این شکل نیز ضروری و لازم است.

«مجموعه آثار» بیشتر به کار اهل تحقیق و کسانی میآید که میخواهند بارها و بارها به این آثار مراجعه کنند.

برای تدوین «مجموعه آثار»، «شورای نظارت» همه آثار استاد را به حسب موضوع در چند بخش تقسیم بندی کرده که یکی از آنها بخش «اصول عقاید» است و اوّلین مجلّد از این بخش، کتاب حاضر میباشد که مشتمل است بر کتابهای «عدل الهی»، «انسان و سرنوشت» و «علل گرایش به مادّیگری»؛ و با عنایت خداوند بقیه مجلّدات به طور مسلسل و حتّی المقدور با فاصله زمانی کم منتشر خواهد شد. ضمنا استاد شهید یادداشتهایی در دو بخش الفبایی و موضوعی دارند که برای اهل تحقیق مفید است. این یادداشتها چند مجلّد آخر «مجموعه آثار» را تشکیل خواهد داد.

امید است با این اقدام کوچک اندکی از دین بسیار خود به آن شهید فرزانه را ادا و روح بزرگ او را تا حدّی راضی نموده باشیم؛ همو که عمر شریف و ارزنده خود را در راه رضای خدا صرف کرد. زندگانی استاد را میتوان در معرّفی اسلام بدون هرگونه آرایش یا پیرایش، و عمل در راه اهداف مقدّس آن خلاصه کرد. لهذا استاد شهید- به تعبیر امام- با کجرویها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرده است. او از یک سو با روشنفکریهای بیجا و برداشتهای احساساتی از اسلام و تز استعماری «اسلام منهای روحانیت» به شدّت درآویخته تا آنجا که به دست طرفداران این تز به شهادت میرسد، و از سوی دیگر، به مبارزه شدید با جمود و تحجّر و بیتفاوتی نسبت به شرایط زمان و به خرافه شویی و شکستن سنّتهای غلط پرداخته است، و به همین جهت در میان هر دو گروه مذکور، دشمنان سرسختی داشته و دارد، چنانکه در میان هدایت شدگان این دو گروه، و به طور کلّی در میان طالبان حقیقت،

نام کتاب : مجموعه آثار ط-صدرا نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 29
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست