responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجموعه آثار ط-صدرا نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 28

معیشتی باشد، نه حیوانی است که زیر بنای زندگانی او غریزه جنسی باشد، و نه موجودی است منفعت جو که اگر هم در مواردی اصول اخلاقی و انسانی را مراعات میکند از آن جهت است که منفعت او در منفعت جمع است و منفعت جمع جز با رعایت این اصول حاصل نمیشود؛ بلکه انسان موجودی است که ارزشهای اخلاقی و انسانی در او اصالت دارد و هر چند امور مادّی در فعالیتهایش بیتأثیر نیست، ولی وجدان اخلاقی میتواند امور مادّی را تحت الشّعاع خود قرار دهد، که این وجدان باید با ایمان مذهبی و تربیت صحیح بیدار و تقویت گردد؛ تنها در انسانهای مسخ شده است که امور مادّی میتواند اصالت پیدا کند، امّا سخن در انسان سالم از نظر روحی و روانی است نه انسان معیوب و مسخ شده که در واقع انسان نیست.

باری، مؤثّرترین راه صدور انقلاب اسلامی، معرّفی مکتبی است که این انقلاب بر اساس آن استوار است و به پیش میرود. بدون شک مناسبترین آثار از نظر صحّت و غنای محتوا و شیوایی بیان و پرداختن به شبهات القایی زمان، برای معرّفی مکتب اسلام، آثار استاد شهید مطهّری است، خصوصا که مهر تأیید امام عزیز نیز آن را مزین کرده است.

به جهات فوق، بر آن شدیم که اوّلین مجلّد از «مجموعه آثار» آن بزرگوار را در دهمین سالگرد شهادت مظلومانهاش تقدیم طالبان حقیقت و شیفتگان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمّدی نماییم. امّا اینکه چرا تاکنون به این مهم نپرداخته بودیم، علّت اساسی آن این بوده است که میبایست در نشر آثار جدید آن عالم ربّانی- که اکنون نیز بخش وسیعی از آن باقی مانده است- به نقطهای میرسیدیم که امکان تقسیمبندی آثار برای تدوین «مجموعه آثار» وجود داشته باشد، و امروز احساس میکنیم که به چنین نقطهای رسیدهایم.

در اینجا لازم است شمّهای از فعالیت «شورای نظارت» را از بدو تأسیس آن تاکنون به اطّلاع خواننده محترم برسانیم. فعالیت این شورا در سه بخش خلاصه میشده است: اوّل تدوین و تنظیم آثار منتشر نشده استاد تا مرحله چاپ و نشر؛ دوّم تدوین و تنظیم مجدّد آثاری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی برخی ناشران غیرمسؤول و احیانا سودجو به صورت نامطلوب و با اشتباهات چاپی و غیرچاپی عرضه شدند، و ارائه نسخههای مصحّح و منقّح آنها؛ و سوّم تجدید چاپ کتابهایی از استاد که در زمان حیات ایشان و بعد از آن با کیفیت نامرغوبی از نظر حروفچینی و غیره منتشر شدهاند، به صورت مطلوب و با کیفیت عالی.

نام کتاب : مجموعه آثار ط-صدرا نویسنده : مطهری، مرتضی    جلد : 1  صفحه : 28
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست