responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اسرار عبادات نویسنده : جوادی آملی، عبدالله    جلد : 1  صفحه : 287
دارم , منتها آتش ما را نمى سوزاند . اين اخبار غيب جزئيات جهنم و بهشت را تشريح كردن و خصوصيات قيامت را ذكر نمودن براى كسى است كه از نزديك خبر داشته باشد .

و خير الحديث كتاب الله و شر الامور محدثاتها . بهترين سخن قرآن است و خواندن قرآن , فهميدن قرآن , آشنا شدن با قرآن , عمل كردن به قرآن , پى بردن به باطن قرآن , ضمن اينكه حفظ سنت هاى الهى بهترين كار است , بدعت نيز از بدترين امورهاست .

ايها الناس من ترك مالا فلا هله و من ترك كلا اوضياعا فعلى او الى [3] . اى مردم هر كسى مرد و مال حلالى بجاى گذاشت , مال ورثه او است , و اگر دين و قرض و عائله بى سرپرستى دارد , من او را تامين مى كنم , به من مراجعه كند چون حكومت اسلامى بايد آن را تامين كند حكومت اسلامى نمى گذارد كسى تكدى كند و بصورت سئوال زندگى كند . صاحب كتاب الغارات [4] از يكى از اساتيد استادش نقل مى كند . مى گويد : من بچه بودم پدرم مرا به مسجد جامع كوفه برد و على بن ابيطالب سلام الله عليه در حال ايستاده در روز جمعه مشغول خواندن خطبه بودند و من ديدم على بن ابيطالب : يروح بكمه . با آستينش خود را باد مى زند . مسجد پر جمعيت بود و من هم بچه بودم . پدرم مرا روى گردنش نشاند كه من آن صحنه ها را ببينم . اين صحنه را ديدم كه اميرالمؤمنين ( ع ) با آستينش خود را خنك مى كند , گفتم : پدر چون هوا گرم است اميرالمؤمنين با آستين لباسش خود را خنك مى كند ؟ پدرم به من فرمود : اين چنين نيست . على بن ابيطالب احساس گرما و


[3]امالى , شيخ مفيد .

[4]كتاب شريف الغارات تقريبا يك قرن قبل از نهج البلاغه نوشته شده است . بسيارى از كلماتى كه در نهج البلاغه هست در آن كتاب شريف هم آمده است . اين كتاب به اين مناسبت نام گذارى شده است كه به آن غارت هائى كه بنى اميه در زمان حكومت حضرت امير و در قلمرو حكومت حضرت روا داشتند در اين كتاب اشاره شده است . سخنان و دستوراتى را كه آن حضرت درباره اين غارت ها ايراد كردند در اين كتاب جمع آورى شده و لذا نام اين كتاب الغارات شده است . مؤلف و نويسنده اين كتاب يك قرن قبل از مرحوم شريف رضى اين كتاب را نوشت . از اساتيدش نقل مى كند آن اساتيد از اساتيدشان نقل مى كنند تا مى رسند به آن استادى كه مى گويد .

نام کتاب : اسرار عبادات نویسنده : جوادی آملی، عبدالله    جلد : 1  صفحه : 287
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست