responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الأخبار الطوال ( فارسي ) نویسنده : الدِّينَوري، أبو حنيفة    جلد : 1  صفحه : 36


معروف است [ 20 ] گويند چون يوسف پسر يعقوب و برادرانش در مصر درگذشتند فرزندان و اعقاب ايشان همانجا ماندند و شمارشان بسيار شد و بروزگار موسى ( ع ) ششصد هزار مرد بودند ، پادشاه يمن بروزگار موسى ( ع ) ملطاط بن عمرو بن حمير بن سبا بود .
< فهرس الموضوعات > كيقباد پسر زاب < / فهرس الموضوعات > كيقباد پسر زاب :
پادشاه منطقه بابل كيقباد پسر زاب بود ، ملطاط پادشاه يمن هم معروف به رائش بود زيرا قوم خود را مرفه و بىنياز ساخته بود .
پادشاهان زمين همگان فرمانبردار كيقباد بودند و باو باج و خراج مىپرداختند او سه پسر داشت كاوس كه پس از او پادشاه شد و كيابنه كه پدر بزرگ لهراسب است كه پس از سليمان بن داود ( ع ) به پادشاهى رسيد و قيوس كه پدر بزرگ اشكانيان است كه در دوره ملوك الطوائفى پادشاهان منطقه جبل بودند .
بروزگار كيقباد موسى بن عمران ( ع ) از مصر گريخت و خود را به مدين رساند و بر خانه شعيب وارد شد و هشت سال خود را مزدور او قرار داد همچنان كه خداوند متعال آنرا در كتاب خود براى ما بيان فرموده است ، پس از پايان آن مدت با زن خود از نزد شعيب رفت و سرانجام اين سفر و كرامتى كه خداوند باو ارزانى داشت و بافتخار مكالمه با خداوند نائل شد و پيامبرى او در قرآن آمده است ، موسى نزد شعيب برگشت و زن خود را پيش او گذاشت و براى تبليغ رسالت الهى رفت ، در همين روزگار خداوند شعيب را هم به پيامبرى براى قوم خود برانگيخت كه داستان آنرا خداوند در كتاب خود بيان فرموده است . [ 21 ] < فهرس الموضوعات > ابرهه < / فهرس الموضوعات > ابرهه :
گويند آنگاه ابرهه بن ملطاط در يمن پادشاه شد و او همان ابرهه اى است كه به ذو المنار مشهور است و از آن روى باين لقب مشهور شده است كه دستور داد مناره ساختند و شبها بر آن آتش مىافروختند كه سپاهيانش بان وسيله راه را پيدا


20 - معروف اين است كه فرعون موسى منفتاح پسر رمسيس دوم از نوزدهمين سلسله فرعونهاى مصر بوده است . 21 - مدين شهرى است كه شعيب ( ع ) در آن زندگى مىكرد و از آيات 23 تا 27 سوره قصص و آيات 176 - 190 سوره شعراء باين موضوع اختصاص دارد .

نام کتاب : الأخبار الطوال ( فارسي ) نویسنده : الدِّينَوري، أبو حنيفة    جلد : 1  صفحه : 36
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست