خود را بيازماييد
1. چرا از اتحاد عاقل و معقول، اتحاد معقولها لازم مىآيد؟
2. چرا اگر اتحاد معقولها با يكديگر ممتنع باشد، اتحاد عاقل و معقول ممتنع است؟
3. اتحاد معقولها با يكديگر چه محذورى دارد؟
4. چه فرقى ميان تغيّر حال و تغيّر ذات است؟ كدام يك را استحاله و كدام يك را استكمال مىنامند؟
5. محذورهاى اتحاد عاقل و معقول، بنابر اتحاد وجودى است يا اتحاد ماهوى؟
6. مواردى كه شيخ الرئيس تصريحا و تلويحا اتحاد عاقل و معقول را پذيرفته است، توضيح دهيد.
7. چرا برهان جواز اتحاد عاقل و معقول قابل تعميم به اتحاد مدرك و مدرك است؟
8. نخستين وجه عدول از اتحاد مدرك و مدرك به اتحاد عاقل و معقول را تقرير كنيد.
9. دومين وجه عدول از اتحاد مدرك و مدرك به اتحاد عاقل و معقول را تقرير كنيد.
10. سومين وجه عدول از اتحاد مدرك و مدرك به اتحاد عاقل و معقول را تقرير كنيد.
11. چهارمين وجه عدول از اتحاد مدرك و مدرك به اتحاد عاقل و معقول را تقرير كنيد.
12. آيا نظريّه مشّاييان درباره «عوارض مشخّصه» صحيح است؟