responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دانشنامه امام جواد علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 490

طلب حج

اللهم ارزقنی الحج الذی افترضته علی من استطاع الیه سبیلا و اجعل لی فیه هادیا و الیه دلیلا. و قرب لی بعد المسالک و اعنی علی تأدیة المناسک و حرم باحرامی علی النار جسدی و زد للسفر قوتی و جلدی.
و ارزقنی رب الوقوف بین یدیک و الافاضة الیک و اظفرنی بالنجح بوافر الربح و اصدرنی رب من موقف الحج الاکبر الی مزدلفة المشعر، و اجعلها زلفة الی رحمتک و طریقا الی جنتک، وقفنی موقف المشعر الحرام و مقام وقوف الاحرام و اهلنی لتأدیة المناسک و نحر الهدی التوامک بدم یثج و اوداج تمج و اراقة الدماء المسفوحة و الهدایا المذبوحة و فری اوداجها علی ما امرت و التنفل بها کما و سمت.
بارالها حجی را که بر شخص مستطیع (با شرایط معینه) واجب گردانیده‌ای نصیب من فرما و در انجام آن برایم هدایت کننده‌ای و برای رفتن به سوی آن رهنمائی قرار ده، و راههای دور را بر من نزدیک گردان و بر ادای مناسک حج یاریم کن و با بستن احرام (که 24 چیز بر محرم حرام می‌شود تو نیز) بدن مرا به آتش دوزخ حرام گردان و برای (تحمل مشقات) این مسافرت نیرو و چابکی مرا زیاد کن.
پروردگارا وقوف مرا در پیشگاه خود و برگشتن به سویت را برایم روزی فرما و مرا به سود سرشار (در نتیجه‌ی انجام مراسم حج) بر نجاح و رستگاری پیروز گردان و ای پروردگار من مرا از موقف حج اکبر به مزدلفه و مشعر برگردان و این عمل را مایه‌ی تقرب من بجوار رحمت خویش و راهی بسوی بهشت خود قرار بده و مرا در موقف مشعر الحرام و مقام وقوف احرام توفیق وقوف ده و بانگ شادی مرا برای ادای مراسم حج و کشتن قربانی‌های فربه با خونی که می‌جهد و رگهائی که لرزیده و خون می‌فشاند و ریختن خونهای ریختنی و قربانیهای سر بریده و بریدن رگهای آنها بر طبق آنچه دستور داده‌ای و انجام زیاده بر واجب با آنها آنگونه که نشان کرده‌ای بلند گردان.
و احضرنی اللهم صلوة العید راجیا للوعد خائفا من الوعید حالقا شعر رأسی و مقصرا و مجتهدا فی طاعتک مشمرا رامیا للجمار بسبع بعد سبع من الاحجار.
و ادخلنی اللهم عرصة بیتک و عقوتک و محل امنک و کعبتک و مساکینک و سوالک و محاویجک.
و جد علی اللهم بوافر الاجر من الانکفاء والنفر. و اختم اللهم مناسک حجی و انقضاء عجی بقبول منک لی و رأفة منک بی یا ارحم الراحمین.
بارالها مرا برای اقامه‌ی نماز عید توفیق حضورم ده در حالی که به وعده‌ی تو امیدوار و از وعید تو بیمناک و موی سر تراشیده و ناخن گرفته و در طاعت تو کوشا بوده و در کار جمار و انداختن هفت دانه پس از هفت دانه سنگریزه عامل باشم. و خدایا مرا به عرصه‌ی بیت خود و اطراف آن که محل امن تو و قرارگاه کعبه‌ی تو و پناهگاه بیچارگان و سائلین و نیازمندان است داخل فرما. و پاداش برگشتن و کوچ از منی را به مکه بر من فراوان بخش.
بار خدایا مناسک حج مرا و اعمال و آداب آن را خاتمه بخش و ضمن پذیرش و قبول آن به من رأفت و مهربانی فرما ای که مهربانترین مهربانانی.

[~hr~]پی نوشت:
(1) مهج الدعوات صفحه‌ی 265-259.
منبع: حضرت جواد الائمه؛ فضل الله کمپانی ؛ مفید 1362ش.

نام کتاب : دانشنامه امام جواد علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 490
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست