responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : نهاية الحكمة نویسنده : العلامة الطباطبائي    جلد : 1  صفحه : 8

بدايه و نهايه با ارائه مسيرى مستقيم و هموار نمودن پستى‌ها و بلندى‌ها طريقى بديع و راهى رفتنى در برابر پويندگان حكمت و فلسفه اسلامى گشوده است. راهى كه با بهره‌گيرى از نور برهان، مصباح ذخاير فراوان عقلى و مشكوة ميراث علمى گذشتگان، افق درخشان حكمت نظرى را نمايانده تا ابواب حقيقت را با مفتاح عقل بگشايد.

اكنون بشارت باد به آنان كه به ساحل معارف اسلامى نشسته كه تعليقات نهاية الحكمه با ژرف‌نگريهاى خاصّ خود به خيل عظيم تأليفات فلسفى پيوست.

كتاب حاضر اثر نفيس استاد فيلسوف و فرزانه حضرت حجة الاسلام و المسلمين غلامرضا فياضى (دام ظله العالى) مى‌باشد. اين كتاب ارزشمند داراى شاخصهاى درخشانى است كه به برخى از آنها به همراه ديگر نكات ضرورى اشاره مى‌كنيم.

1- از جمله امتيازات اين كتاب آن است كه گرچه اين تعليقات محصول تراوشهاى انديشه بلند و افكار ناب مؤلّف فرزانه آن است و در طى سالها تدريس كتب مختلف فلسفى به خصوص كتاب شريف نهاية الحكمه به خامه تواناى ايشان مرقوم شده است، ليكن از اين جهت كه دست‌نويسهاى استاد بارها مورد مداقّه برخى فضلاء قرار گرفته از نظر محتوا درخور توجّه شايان است، لذا ضرورى است خوانندگان گرانقدر با نگرش عميق به آن نگريسته تا معارف و مفاهيم آن را به نحو مطلوبى فرابگيرند.

2- نسخه‌هاى موجود از كتاب نهاية الحكمة حتّى برخى از آنها كه با بازنگرى و تصحيح مجدّد اخيرا به طبع رسيده است خالى از اغلاط نيست، ولى متنى كه اكنون به همراه تعليقات استاد منتشر شده است بارها مورد مداقّه و تصحيح استاد قرار گرفته است و از نظر صحّت و ويرايش متن در نوع خود كم‌نظير مى‌باشد. اميد است كه در آينده بتوانيم اين متن بسيار نفيس را بطور جداگانه به طبع رسانده و در اختيار دوستداران حكمت و فلسفه قرار دهيم.

3- هدف اصلى از ارائه اين تعليقات تبيين و توضيح اسرار و رموز عبارات و مفاهيم كتاب نهاية الحكمه و رفع برخى از اشكالات طرح شده در مورد مطالب آن مى‌باشد و از

نام کتاب : نهاية الحكمة نویسنده : العلامة الطباطبائي    جلد : 1  صفحه : 8
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست