كردهاند يكى در مقابل همين تكيه سابق و ديگرى در همان قريه جاى
ديگر در اين صورت آيا مىشود در آمد آن زمين موقوفه تكيه قديم را صرف در اين دو
تكيه جديد نمود يا نه.
ج
- اگر مقصود اين بوده كه عوائد موقوفه را صرف در تكيه مذكوره و
عزادارى حضرت سيد الشهداء عليه السّلام بنمايند حال اگر ممكن است در همان تكيه
عزادارى نمايند و اگر ممكن نيست در هر كدام كه اقرب بنظر واقف باشد صرف عزادارى آن
حضرت كنند.
س 1052
- در يكى از قراء حمامى با تشريك مساعى اهالى آن قريه به اتمام رسيده
و چون جمعيت زياد و يك حمام كافى نبوده مخصوصا در ماه مبارك رمضان يك حمام براى
مرد و زن مشكل بوده لذا از وجوه بريه و هم چنين از باب تبرع مبلغى جمع آورى شده و
مبلغى هم مالك قريه از طريق سهم امام كمك كرده است فعلا حمام مزبور مورد استفاده
مردها قرار گرفته و صيغه وقف هم مخصوص حمام مردانه است در اين صورت زنهاى قريه
مزبوره هم مىتوانند در حال اختيار و اضطرار از اين حمام استفاده نمايند يا نه.
ج
- متعارف در حمام مردانه و حمام زنانه اگر منحصر بدو حمام باشد اين
است كه در موقعى كه يكى از دو حمام به علتى مثل تعمير يا مضيقه آب و غيره تعطيل
شود از حمام ديگر زن و مرد استفاده نمايند بنا بر اين بعيد نيست كه قيد هم منزّل
بر متعارف باشد ولى مع ذلك اگر معلوم باشد كه قيد كرده باشند كه زنها در هيچ موقع
از آنها استفاده نكنند استفاده از آنها جايز نيست و بهر حال در صورت اختيار
استفاده زنها جايز نيست.
س 1053
- شخصى در سابق زمينى را وقف كرده است براى عزادارى و متولى آن همه
ساله طبق وقف نامه عمل مىكرده و اطعام هم مىكرد و فعلا بعضى از آقايان اعتراض
كردهاند كه اطعام صحيح نيست به علت اين كه اطعام در وقف نامه