responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 2  صفحه : 242

ج‌

- در فرض مسأله كه طلاق واجد شرائط صحت نبوده طلاق باطل و نكاح زن با مرد ديگر نيز باطل و در عقد زوج اول باقى است و نسبت به اولادى كه در اين مدت پيدا كرده چون زن و مرد جاهل بحكم بوده‌اند ملحق به آنها است و حكم ولد حلال را دارند و زن مذكوره بر مرد دوم حرام ابدى است يعنى بر فرض اين كه شوهر اول او را طلاق دهد نمى‌تواند با او ازدواج نمايد و خودكشى حرام است و در نزاع موضوعى مرافعه شرعيه لازم است.

س 688

- شخصى در حال ناراحتى و عصبانيت به وسيله نامه به يك نفر بنويسد كه زوجه مرا مطلقه نما و او هم فورى زن را طلاق داده و در همان مجلس زن مزبوره را براى شخص ديگر عقد مى‌كند آيا اين طلاق و اين عقد صحيح است يا نه.

ج‌

- احكام طلاق و عده مفصل است مراجعه كنيد به توضيح المسائل ولى بطور كلى اگر كسى كه وكالت در طلاق مى‌دهد قصد معنى داشته و از روى لغو و هزل نگفته باشد وكالت صحيح است و بعد از اين كه طلاق با شرائط صحت واقع شد اگر زن مطلقه يائسه يا غير مدخول بها باشد عده ندارد و ازدواج او در همان مجلس طلاق با مرد ديگر مانع ندارد و اگر يائسه و غير مدخول بها نباشد بايد عده نگهدارد و ازدواج او با مرد ديگر در عده باطل است.

س 689

- آيا طلاق زن يائسه در طهرى كه زوج با او در همان طهر مواقعه نموده جايز است يا خير.

ج‌

- بلى جايز است.

س 690

- اگر زن مدرك طلاق داشته باشد (طلاق نامه) ولى شهود مذكوره در طلاق مشكوك العداله و يا مجهول الحال باشند اين طلاق صحيح است يا نه.

ج‌

- با اخبار خود زن از طلاق صحيح تا خلاف آن معلوم نشده محمول بر صحت است.

س 691

- اگر در بلد يا بلادى از جانب حاكم آن بلد چند نفر براى‌

نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 2  صفحه : 242
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست