مسأله 733- اگر جاهل و يا ناسى پس از وقوفين
فهميد كه محرم نشده است بايد همانجا محرم شده، و مناسك را به پايان برساند، و بنا
بر اقوى اعاده آن در سال بعد لازم نيست، اگر چه احوط آن است كه حج را اعاده نمايد.
مسأله 734- اگر كسى عمدا احرام را تا بعد از گذشتن دو موقف ترك
نمايد، حجش باطل است، و همچنين است حكم ناسى و جاهل، اگر در موقعى كه محرم
نبودنشان بيادشان آمد، احرام را تدارك نكردهاند، و عمدا بدون احرام تا پايان وقت
احرام باقى ماندهاند.
مسأله 735- اگر از روى فراموشى و يا ندانستن مسئله محرم نشود، و پس
از اتمام حج متوجه گردد، حج او صحيح است.