نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 8 صفحه : 288
و از اينجا روشن مىشود كسانى كه اين گونه آيات قرآن را دليل بر عدم تحريف تورات
و انجيل گرفتهاند در اشتباهند زيرا قرآن مندرجات اين كتب را كه در عصر نزول قرآن
وجود داشتند، تصديق نمىكند بلكه نشانههايى كه از پيامبر ص و قرآن در اين كتب
بوده مورد تاييد قرار داده است (دقت كنيد) در اين زمينه توضيحات بيشترى در جلد اول
تفسير نمونه ذيل آيه 41 سوره بقره بيان گرديد.
سپس دليل ديگرى بر اصالت اين وحى آسمانى ذكر كرده مىگويد:" در اين قرآن
شرح كتب اصيل انبياء پيشين و بيان احكام اساسى و عقائد اصولى آنها است و به همين
دليل شكى در آن نيست كه از طرف پروردگار عالميان است" (وَ تَفْصِيلَ الْكِتابِ لا رَيْبَ فِيهِ مِنْ رَبِّ
الْعالَمِينَ).
و به تعبير ديگر هيچگونه تضادى با برنامه انبيا گذشته ندارد، بلكه تكامل آن
تعليمات و برنامهها در آن ديده مىشود، و اگر اين قرآن مجعول بود حتما مخالف و
مباين آنها بود.
و از اينجا مىدانيم كه در اصول مسائل چه در عقائد دينى و چه در برنامههاى
اجتماعى، و حفظ حقوق، و مبارزه با جهل، و دعوت به حق و عدالت و همچنين زنده كردن
ارزشهاى اخلاقى و مانند اينها هيچگونه اختلافى در ميان كتب آسمانى نيست جز اينكه
هر كتابى كه بعدا نازل شده، در سطحى بالاتر و كاملتر بوده، همچون سطوح مختلف تعليمات
در دبستان و دبيرستان و دانشگاه، تا به كتاب نهايى كه مخصوص دوران پايان تحصيل
دينى امتها است يعنى قرآن رسيده است.
شك نيست كه در جزئيات احكام و شاخ و برگها تفاوت در ميان اديان و مذاهب آسمانى
وجود دارد ولى سخن از اصول اساسى آنها است كه همه جا هماهنگ است.
***
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 8 صفحه : 288