نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 2 صفحه : 51
بجا آورد
مجازات مىكنم متعه نساء و متعه حج." فخر رازى در ذيل آيه مورد بحث بعد از
نقل اين حديث از عمر مىگويد:
منظور از
متعه حج اين است كه هر دو احرام (احرام حج و احرام عمره) را با هم جمع كند سپس نيت
حج را فسخ كند و عمره بجا آورد و بعد از آن حج نمايد. [1]
بديهى است هيچ كس جز پيغمبر اكرم ص حق اعلام نسخ حكمى را ندارد و اصولا اين تعبير
كه پيامبر ص چنين گفت و من چنين مىگويم تعبيرى است كه براى هيچ كس قابل تحمل
نمىباشد مگر مىتوان فرمان پيامبر را زمين نهاد و به دنبال گفتار ديگران رفت اين
غير قابل قبول است.
به هر حال
امروز بسيارى از علماى اهل سنت حديث مزبور را رها كرده و حج تمتع را به عنوان افضل
انواع حج پذيرفته و بر طبق آن عمل مىكنند!