نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 18 صفحه : 50
داود كه
برگزيدم بجهت اينكه اوامر و فرائض مرا نگاه داشته بود! او را در تمامى روزهاى عمرش
سلطان خواهم نمود ...) [1] از مجموع
اين داستان دروغين تورات چنين بر مىآيد:
1- سليمان
علاقه زيادى به زنان طوايف بتپرست داشت، و بر خلاف دستور خدا عده زيادى از آنان
را گرفت، و كم كم به مذهب آنها تمايل پيدا كرد! و با اينكه" شخص زن
نديدهاى" هم نبود، بلكه 700 زن عقدى و 300 زن متعه داشت! علاقه شديد او به
زنها او را از راه خدا بيرون برد! (نعوذ باللَّه).
2- سليمان
صريحا دستور ساختن بتخانه داد، و روى كوهى كه در برابر" اورشليم" آن
مركز مقدس اسرائيل قرار داشت، بتكدهاى براى بت" كموش" بت معروف
طايفه" موابيان" و بت" مولك"- بت مخصوص طايفه" بنى
عمون" بنا كرد و به بت" عشترون" بت" صيدونيان" نيز علاقه
خاصى پيدا كرد و همه اينها در سر پيرى واقع شد! 3- خداوند بخاطر اين انحراف و گناه
بزرگ مجازاتى براى او قائل شد و آن مجازات اين بود كه كشور او را از دستش بگيرد،
ولى نه از دست خودش بلكه از دست فرزندش" رحبعام"! و به او مهلت خواهد
داد هر چه مىخواهد سلطنت كند، اينهم بخاطر بنده خاص خدا داود پدر سليمان بود،
همان بنده خاص خدا كه طبق تصريح تورات العياذ باللَّه مرتكب قتل نفس و زناى محصنه
و تصاحب زن افسر رشيد و خدمتگزار خود گرديده بود!! آيا اين تهمتهاى ناروا را كسى
مىتواند به ساحت مقدس مردى مانند سليمان نسبت دهد؟! اگر ما سليمان را- همانطور كه
قرآن مىگويد- پيامبر بدانيم كه وضع روشن است و اگر هم او را در رديف پادشاهان بنى
اسرائيل بدانيم باز چنين نسبتهايى ممكن نيست در باره او صادق باشد.
[1]" تورات" كتاب اول" ملوك و
پادشاهان" فصل يازدهم جملههاى 1 تا 34.
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 18 صفحه : 50