نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 20
انقلاب كبير
فرانسه و يا جنگ جهانى اول و دوم را منكر شود؟! چرا نمىتواند بخاطر اينكه همه
اينها بتواتر بما رسيده است، آيات قرآن نيز همين گونه است به شرحى كه بعدا بيان
خواهيم كرد.
و اگر افراد
مغرضى خواستهاند براى تفرقه ميان شيعه و اهل تسنن اعتقاد به تحريف را به شيعه
نسبت دهند دليل بر باطل بودن ادعايشان كتب بزرگ علماى تشيع است.
اين عجيب
نيست كه فردى همچون" فخر رازى"- كه مىدانيم در مسائل مربوط به"
شيعه" حساسيت و تعصب خاصى دارد- در ذيل آيه مورد بحث- بگويد اين آيه (إِنَّا
نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ) دليل بر
ابطال قول شيعه است كه قائل به تغيير و زياده و نقصان در قرآن شدهاند! صريحا بايد
گفت: اگر منظور او، بزرگان و محققان شيعه است كه هيچيك چنين اعتقادى را نداشته و
ندارند، و اگر منظور وجود قول ضعيفى در اين زمينه در ميان شيعه است، نظير آن در
ميان اهل سنت نيز وجود دارد كه نه آنها به آن اعتنا كردهاند و نه ما.
محقق
معروف" كاشف الغطاء" در كتابش كشف الغطاء چنين مىگويد:
لا ريب انه
(اى القرآن) محفوظ من النقصان بحفظ الملك الديان كما دل عليه صريح القرآن و اجماع
العلماء فى كل زمان و لا عبرة بنادر:
" شك
نيست كه قرآن از هر گونه كمبود (و تحريف) در پرتو حفظ خداوند محفوظ مانده است،
همانگونه است كه صريح قرآن و اجماع علما در هر عصر و زمان به اين امر گواهى مىدهد
و مخالفت افراد نادرى اصلا قابل ملاحظه نيست (تفسير آلاء الرحمن صفحه 35).
تاريخ اسلام
از اينگونه نسبتهاى ناروا كه سرچشمهاى جز تعصب ندارد فراوان ديده است، و ما
مىدانيم عامل پيدايش قسمتى از اين سوء تفاهمها دشمنانى
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 20