نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 19
معروفش
(تبيان) بحث روشن و صريح و قاطعى در اين زمينه دارد.
2- سيد مرتضى
كه از اعاظم علماى اماميه در قرن چهارم هجرى است.
3- رئيس
المحدثين مرحوم صدوق محمد بن على بن بابويه او در بيان عقائد اماميه
مىگويد:" اعتقاد ما اينست كه هيچگونه تحريفى در قرآن رخ نداده است".
4- مفسر بزرگ
مرحوم طبرسى نيز در مقدمه تفسيرش بحث گويايى در اين زمينه دارد.
5- مرحوم
كاشف الغطاء كه از بزرگان علماى متاخرين است.
6- مرحوم
محقق يزدى در كتاب عروة الوثقى عدم تحريف قرآن را از جمهور مجتهدين شيعه نقل
مىكند.
7- و نيز اين
عقيده از بسيارى از بزرگانى ديگر مانند" شيخ مفيد" و شيخ بهايى""
قاضى نور اللَّه" و ساير محققين شيعه نقل شده است.
بزرگان و
محققين اهل سنت نيز غالبا بر همين عقيدهاند.
هر چند وقوع
تحريف در قرآن از بعضى از محدثين شيعه و اهل سنت كه اطلاعات ناقصى در باره قرآن
داشتهاند نقل شده كه با روشنگرى بزرگان دانشمندان دو مذهب اين عقيده ابطال و به
دست فراموشى سپرده شده است.
تا آنجا كه
مرحوم سيد مرتضى در جواب" المسائل الطرابلسيات" مىگويد:" صحت نقل
قرآن آن قدر واضح و روشن است كه مانند اطلاع ما از شهرهاى معروف دنيا و حوادث بزرگ
تاريخى و كتب مشهور و معروف است".
آيا فى المثل
هيچكس مىتواند در وجود شهرهايى همچون مكه و مدينه و يا همچون لندن و پاريس شك كند
هر چند هرگز به هيچيك از اين شهرها مسافرت نكرده باشد؟! و آيا كسى مىتواند مساله
حمله مغول را به ايران و يا
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 19