responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 270

اسلام را کناربگذارند با نوشتن، با گفتن، با اجتماعات. این درد بزرگترین دردى است که الان ملت ما به آن مبتلا هست و ما از آن نگرانیم که ملتى که راى داد بر جمهورى اسلامى، 5/99 درصد راى داد بر جمهورى اسلامى، یعنى ما اسلام را مى‌خواهیم، اگر براى صرف جمهورى بود، همچو رائى نبود، اگر براى جمهورى دموکراتیک بود، همچو رائى نبود، دیگران هم از این حرف‌ها سابقاً گفتند و شکست خوردند. ملت ما براى اسلام قیام کرد و براى اسلام راه را پیمود و براى اسلام خون داد.

الان قشرهائى هستند که مى‌خواهند اسلام را کنار بگذارند. جمهورى تنها، از اسلام مى ترسند، جمهورى تنها، جمهورى دموکراتیک. آنها که مى‌خواهند یک قدرى در پرده صحبت کنند، جمهورى دموکراتیک اسلام. اینها همه خدعه است. اینها براى این است که از اسلام مى‌ترسند. اسلام را مخالف مى‌دانند با هواهاى نفسانى خودشان، بیدار باشید اگر انحرافى باشد از جمهورى اسلام، هر انحرافى اگر از جمهورى اسلامى باشد، خلاف مسیر شماست، خلاف مسیر اسلام است. مسلمین توجه داشته باشند که در حزب‌هائى که صحبتشان از اسلام نیست، صحبتشان از دموکراتیک است، قشرهائى که به اسلام کار ندارند گرچه به آزادى کار دارند، آزادى را مى‌خواهند اما آزادى به غیر اسلام، ملت ما توجه کنند که لااقل داخل اینطور حزب‌ها نشوند. شما عزیزان خودتان را براى اسلام دادید، حالا که عزیزها را دادید، به ضد اسلام بخواهید وارد بشوید، هدر مى‌دهید خون عزیزان خودتان را. توجه بکنید، اینها مى‌خواهند هدر بدهند خون شما را. اجتماعات اینها بر ضد اسلام است. چند روز پیش اجتماع زیاد داشتند به بهانه و حرف‌هایشان بر ضد اسلام بود. با اینها همکارى نکنید. مسلمین با اینها همکارى نکنید. خودتان را از اینها دور نگه دارید. از اینها اجتناب کنید. اینها آزادى منهاى اسلام را مى‌خواهند، این غیر از طریقه شماست، شما اسلام را مى‌خواهید. ما اسلام را مى‌خواهیم که اسلام آزادى به ما بدهد، نه آزادى منهاى اسلام. آنها استقلال منهاى قرآن را مى‌خواهند ما قرآن را مى خواهیم ما اگر تمام آزادى‌ها را به ما بدهند، تمام استقلال‌ها را به ما بدهند و بخواهند قرآن را از ما بگیرند ما نمى‌خواهیم. ما بیزار هستیم از آزادى منهاى قرآن، ما بیزار هستیم از استقلال منهاى اسلام. ما بیزار هستیم از اینکه بگویند اسلام منهاى روحانیت، اسلام‌ى منهاى روحانیت خیانت است. مى‌خواهند اسلام را ببرند، اول روحانیت را مى‌برند، اول مى‌گویند اسلام را مى‌خواهیم، روحانیت را نمى‌خواهیم، روحانیت استثناء شود، اسلام در کار نیست، اسلام با کوشش روحانیت به اینجا رسیده است.

بیدار باشید، توطئه بزرگ در کار است

بیدار باشید، خانم‌ها بیدار باشید، آقایان بیدار باشید، مسائل شخصى خودتان را کنار بگذارید. مسائل جزئى را کنار بگذارید. احتیاجات را کنار بگذارید. امروز وقت این نیست که من محتاج هستم، من چیز ندارم. امروز وقت این است که ما اسلام را تقویت کنیم. همه اقشار بیدار باشند. کارگرها بیدار باشند. دهقان‌ها بیدار باشند. بازارى‌ها بیدار باشند. دانشگاهى‌ها بیدار باشند، تز اسلام منهاى روحانیت یعنى لااسلام، درجه اولش این است، بعد هم کتاب‌هاى روحانیت را به دریا

بریزند. بیدار



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 270
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست