responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 269

تاریخ: 4/3/58

بیانات امام خمینى در جمع بانوان سازمان حمایت خانواده‌هاى قم و گروهى از اهالى بناب

خیانت و ستم به زنان و مردان، به اسم خدمت!!

بسم الله الرحمن الرحیم‌

چه خوب نهضتى بود، چه خوب قیامى. ما هر روز تقریبا با قشرهاى مختلف، با گروه‌هاى مختلف از اقشار ایران مواجه هستیم. الان در این مجلس خانم‌هاى محترم قم که فعالانه براى اسلام و نهضت و براى تربیت جامعه فعالیت مى کنند با آقایان بنابى که از راه دور آمده‌اند در یک مکان مجتمعیم. این قبل از نهضت هیچ تحققى نداشت، شما یک راهى داشتید ما یک راهى، آقایان هم یک راهى. چه خوب نهضتى که همه ما را در یک مکان مجتمع کرده است که با هم صحبت کنیم، مسائلى که احتیاج به آن داریم طرح کنیم، دردهاى دل را بگوئیم به هم و راه جبرانش را هم گفته بشود و شاید با گفتن درد و درمان بتوانیم به یک جائى برسیم.

دردها زیاد است و زیادتر بود و بحمدالله یک مقدارى از آن رفع شد. آنهائى که براى ما دردهاى عظیم پیش آوردند، آنهائى که به کشور ما خیانت کردند، آنهائى که به بانوان ما بیشتر ظلم کردند تا به مردها، آنها که بانوان را به طورى به آنها ظلم کردند و به صورت اینکه مى‌خواهیم خدمت بکنیم آنها را به عقب راندند، به آنها ظلم زیاد شد، به مردها هم شد، به همه اقشار ظلم شد، بحمدالله دست آنها کوتاه شد و امیدواریم که این قشرهاى ضعیفى که مثل حیوانات ضعیف زیر زمین مى‌لولند و مى‌خواهند ریشه‌هاى گل‌ها را فاسد کنند آنها هم انشاء الله از بین بروند.

ما بیزار هستیم از اسلام منهاى روحانیت، اسلام منهاى روحانیت خیانت است

دردهاى حالا هم زیاد است، دردهائى که به واسطه خیانت‌هائى که به ما کردند و به ملت ما کردند، تتمه آن باقى است، خیانت‌ها و تبلیغاتى که بر ضد اسلام و بر ضد قرآن کریم کردند و قشرها را خواستند از قرآن کریم جدا کنند و خواهران و برادران ما را خواستند از اسلام دور کنند، اینها باز یک مقدارشان هست با صورت‌هاى مختلف. شما زحمت کشیدید، زن و مرد زحمت کشید، به خیابان‌ها ریخت، جورها کشید، خون‌ها داد که اسلام را زنده کند، براى اسلام خون داد، براى شهادت داوطلب شد، آن که مى‌خواست ملت ما، آن که به او راى داد ملت ما، جمهورى اسلامى بود، اسلام مورد نظر بود. الان قشرهائى هستند که مى‌خواهند



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 269
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست