نام کتاب : وهابيت بر سر دو راهى نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 103
مىگفتند ما بتها را بدين جهت پرستش مىكنيم تا شفيعان ما نزد خدا باشند و
كار شما مانند كار مشركان عرب است.
مىگوييم آنها پرستش بتها مىكردند، ما هرگز پيامبر صلى الله عليه و آله و
خاندان او را پرستش نمىكنيم و درخواست شفاعت ربطى به عبادت و پرستش ندارد.
مىگويند همين است كه ما مىگوييم!
مىگوييم قرآن خودش به گنهكاران دستور داده نزد پيامبر صلى الله عليه و آله
بروند و از او تقاضاى استغفار (و شفاعت) در پيشگاه خدا كنند تا خدا آنها را ببخشد: «وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ
فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ
تَوَّاباً رَحِيماً».[1]
«اگر مخالفان، هنگامى كه به خود ستم
مىكردند (و فرمانهاى خدا را زير پا مىگذاردند)، به نزد تو مىآمدند، و از خدا
طلب آمرزش مىكردند، و پيامبر هم براى آنها استغفار مىكرد، خدا را توبهپذير و
مهربان مىيافتند».
و از آن واضحتر در داستان يعقوب عليه السلام مىخوانيم كه فرزندان يعقوب بعد
از اعتراف به اشتباه و گناه خود نسبت به يوسف عليه السلام، از پدر تقاضا كردند در
پيشگاه خدا براى آنها استغفار (و شفاعت) كند و گفتند: «يا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا كُنَّا
خاطِئِينَ* قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ
الرَّحِيمُ».[2]