نام کتاب : شيعه پاسخ مى گويد نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 1 صفحه : 215
گروه ديگرى مىگويند در نمازهاى جهريّه بايد بلند خوانده شود!!
آيا اين اختلاف عجيب و باور نكردنى نشان نمىدهد كه مسأله عادى نيست و دست يك
گروه سياسى، در پشت اين برنامه كار مىكرده كه احاديث ضدّ و نقيضى را جعل كردهاند
و به آن حضرت نسبت دادهاند (اين سخن سربسته بماند تا آن را شرح دهيم).
بخارى در صحيح خود حديثى آورده كه مىتواند پرده از روى رازهايى بردارد،
مىگويد: مُطَرِّف از «عمران بن حصين» نقل مىكند كه هنگامى كه با على (عليه
السلام) در بصره نماز خواند، گفت: «ذكّرنا هذا الرجل صلاةً كنّا نصلّيها مع رسول
الله (صلى الله عليه و آله)؛ اين مرد نمازى را كه ما با رسول خدا (صلى الله عليه و
آله) مىخوانديم، به ياد ما آورد!». [1]
آرى معلوم مىشود همه چيز، حتى نماز را تغيير دادند!
«شافعى» در كتاب معروف «الامّ» از
«وهب بن كيسان» نقل مىكند: «كلّ سنن رسول الله (صلى الله عليه و آله) قد غيّرت
حتى الصلاة؛ تمام سنّت پيامبر (صلى الله عليه و آله) را تغيير دادند حتى نماز
را!». [2]
***
احاديث نبوى در جهر به بسم الله
دو گروه حديث كاملا متفاوت درباره اين مسأله در كتب معروف اهل سنّت آمده و
همان سبب اختلاف فتاواى آنها شده و عجيب اين