؛ كسى كه بر كفش مسح كند مخالفت با خدا و پيغمبر (صلى الله عليه و آله) و قرآن
مجيد كرده و وضويش تمام نيست و نمازش مجزى نمىباشد». [2]
با توجّه به رواياتى كه از على (عليه السلام) درباره عدم جواز مسح بر كفشها
رسيده به ياد سخنى از فخر رازى مىافتيم كه در مورد مسأله جهر و اخفات در بسم
الله، با توجّه به اين كه گروهى آهسته خواندن بسم الله را لازم مىدانستند و امير
مؤمنان على (عليه السلام) جهر را لازم مىشمرد، چنين مىگويد: «من اتخذ علياً
إماماً لدينه فقد استمسك بالعروة الوثقى فى دينه و نفسه؛ هرگاه كسى على (عليه
السلام) را پيشواى دين خود قرار دهد به دستگيره محكمى در دين و نفس خود دست زده
است». [3]