responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دانشنامه احاديث پزشكى نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 611

1035. الكافى‌ به نقل از عبد الرحمن بن سالم، از پدرش: به امام باقر عليه السلام گفتم: آيا وقتى از اوقات هست كه در آن، آميزش در حالى كه حلال است، مكروه باشد؟

فرمود: «آرى. ميان طلوع سپيده تا طلوع خورشيد، از غروب خورشيد تا پنهان شدن سرخى افق، در روزى كه خورشيد مى‌گيرد، در شبى كه ماه مى‌گيرد، در شب و روزى كه در آنها باد سياه، باد سرخ و باد زرد مى‌وزد، و در روز و شبى كه در آن، زلزله رخ مى‌دهد».

ر. ك: (عوامل طول عمر) ج 1، ص 101، ح 98 و 99.

13/ 8 آداب آميزش‌

13/ 8 1 آنچه پيش از آميزش، بايسته است‌

الف چيرگى شهوت‌

1036. امام صادق عليه السلام: جز از سرِ چيرگى شهوت، آميزش مكن.

ب انتخاب زمان مناسب‌

1037. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله‌ از سفارش‌هاى ايشان به امام على عليه السلام: اى على! بر تو باد آميزش در شب دوشنبه؛ چرا كه اگر ميانتان فرزندى تقدير شود، حافظ كتاب خدا و خرسند به تقدير خداوند عز و جل خواهد بود.

اى على! اگر در شب سه‌شنبه با همسرت نزديكى كردى و ميانتان فرزندى تقدير شد، پس از گواهى دادن به اين كه خدايى جز اللّه نيست و

محمّد، پيامبر خداست، شهادت، روزى او خواهد شد، خداوند، او را همراه با مشركان، كيفر نخواهد داد و خوشْ‌بو دهان، دلْ مهربان، گشاده‌دست و پيراسته زبان از غيبت و دروغ و تهمت، خواهد بود.

اى على! اگر در شب پنج‌شنبه با همسرت نزديكى كردى و ميانتان فرزندى تقدير شد، حكمرانى از حكمرانان يا عالمى از عالمان خواهد بود؛ و اگر در روز پنج‌شنبه، به هنگام برگشتن خورشيد از ميانه آسمان با او نزديكى كردى و ميانتان فرزندى تقدير شد، تا گاهِ پيرى‌اش شيطان به او نزديك نخواهد شد و انسانى راست و درست خواهد بود و خداوند عز و جل، سلامت دين و دنيا را روزى او خواهد ساخت.

اى على! اگر شب جمعه با او نزديكى كردى و ميانتان فرزندى بود، سخنورى خوشْ‌گوى و پُرزبان خواهد بود. اگر در روز جمعه، پس از عصرگاهان با او نزديكى كردى و ميانتان فرزند تقدير شد، ناموَرى سرشناس و آگاه خواهد بود. اگر هم در جمعه شب، پس از نماز عشا با او نزديكى كردى، اميد است، به خواست خداوند متعال، يكى از ابدال باشد.

نام کتاب : دانشنامه احاديث پزشكى نویسنده : محمدی ری‌شهری، محمد    جلد : 1  صفحه : 611
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست