(اى افراد با ايمان شكار را در حال اِحرام به قتل نرسانيد) وهركس ازشما عمداً آن را به قتل رساند بايد كفّاره اى معادل آن از چهارپايان بدهد، كفّاره اى كه دو نفر عادل از شما معادل بودن آن را تصديق كند.
هرگاه خداوند در مسئله شكار در حال احرام كه از پيچيدگى كمترى برخوردار است به تحكيم فرمان دهد، چرا در مسئله امامت، آن گاه كه براى مسلمانان مشكلى پيش آورد، اين تحكيم روا نباشد؟
خوارج: داوران بر نظر او رأى داده اند ولى او نپذيرفته است.
ابن عبّاس:موقعيت داور بالاتر از موقعيت خود امام نيست.هرگاه امام مسلمانان راه خلاف در پيش گيرد بايد امّت با او به مخالفت برخيزند، چه رسد به
نام کتاب : فروغ ولايت نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر جلد : 1 صفحه : 703