«در اعراف مردانى هستند كه همه را به چهره هايشان مى شناسند».
آيا پيامبرى كه درباره سرنوشت ابولهب در برزخ و قيامت، پيشاپيش از مقام ربوبى آياتى تلقى كرده است و يا درباره وليد بن مغيره، وحى الهى بر او نازل شده است[2] و ... جا دارد كه در روز رستاخيز به طور واقعى بگويد كه: «لا علم لنا»؟!
اين قراين ما را به مراد الهى نزديك كرده و مى رساند كه نفى هر نوع آگاهى جنبه تأدبى داشته كه يك نوع خضوع صحيح و عقلانى بوده است بالأخص كه گفتيم علمى كه پيامبران دارند، از خدا است. و مربوط به خود آنان نيست.
خامساً: قرآن مجيد مى گويد: از پيامبران و امت ها جدا سؤال مى شود چنان كه مى فرمايد: